ی.پ.گ هویت یک شهید را اعلام کرد

یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) از طریق اطلاعیه‌ای کتبی، هویت یک شروان را که بر اثر حمله‌ی پهباد مسلح دولت اشغال‌گر ترکیه بر اتومبیلی در روستاهای حلب را که در ۱۰ ژوئن به شهادت رسیده بود را اعلام کرد.

امروز مرکز اطلاع‌رسانی ی.پ.گ هویت یک شروان را که بر اثر حمله‌ی پهباد مسلح دولت اشغال‌گر ترکیه بر اتومبیلی در روستاهای حلب را که در ۱۰ ژوئن به شهادت رسیده بود را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

“رفیقمان یحیی خدر‌، با کد سازمانی دلشیر عفرین، که در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۳، به دلیل حمله‌ی پهباد مسلح دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر به شهادت رسیده بود. رفیقمان دلشیر از جوامع عرب و اهل شهر عفرین بود، خانواده‌اش از خانواده‌های اصیل منطقه هستند، نقش و فداکاری‌هایشان در انقلاب روژآوا مشخص است.

در سال ۲۰۱۲، ابتدای انقلاب روژآوا رفیقمان دلشیر به صفوف نیروهایمان، زمانی که انقلاب آغاز و گسترش یافت، پیوست.

رفیقمان دلشیر در بیشتر مبارزات در منطقه‌ی عفرین ‌و حلب شرکت داشت. سال ۲۰۱۳، زمانی که حمله‌ی تبهکاران بر عفرین آغاز شد، وی در سنگرهای ابتدایی قرار داشت، فعالانه در آزادی شهبا در سال ۲۰۱۶ شرکت کرد و تبهکاران را شکست داد، سپس در حمله‌ی دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر به عفرین در سال ۲۰۱۸، فعالانه در سنگر‌های جلویی علیه سرباز و تبهکاران اشغال‌گر جنگید.

رفیقمان دلشیر خانواده‌دار‌ و دو فرزند دارد، همان‌گونه که مسئولیتش را در برابر خلقش به جا آورد، برای خانواده‌اش نیز به همان شکل انجام مسئولیت کرد. در برابر رفقایش فروتن، زحمت‌کش بود، با این خصوصیات همگان دوستش داشتند، بدون شک و گمان به وظایفش عمل می‌کرد، قربانی مثال زدنی داد، یاد او‌همیشه در یادمان باقی می‌ماند.

به خانواده‌ی شهید و تمامی خلق میهن دوستمان تسلیت می‌گوییم، با یاد رفیق دلشیر یاد تمامی شهدای قهرمانمان را گرامی می‌داریم، قول پیروزی را دوباره به آنان می‌دهیم.

هویت رفیق شهیدمان به شرح زیر است:

نام سازمانی: دلشیر عفرین

نام و نام خانوادگی: یحیی خدر‌

نام مادر: فاطمه

نام پدر: جمعه

زمان و مکان شهادت: ۱۰ ژوئن ۲۰۲۳ / حلب.