ی.پ.ژ شهادت یکی از مبارزانش را اعلام کرد

فرماندهی کل ی.پ.ژ اعلام نمود، رفیق ما ژاکلین احمد( نژبیر زاگرس) روز ۵ جولای طی حادثه‌ای به شهادت رسید.

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان(ی.پ.ژ) در رابطه با شهادت یکی از مبارزانشان با نام ژاکلین احمد(نژبیر زاگرس) بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه‌ی ی.پ.ژ آمده است:

“همراه با رشد و پیشرفت انقلاب روژآوا در شمال و شرق سوریه، روح دفاع از ارزش‌هایش در میان زنان و جوانان گسترش یافته است. هزاران زن و جوان با این هدف به صفوف نیروهای آزادی‌خواه پیوسته و به نیروی اصلی دفاع از انقلاب زنان در روژاوا تبدیل شده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، رفیق ما ژاکلین احمد با اسم سازمانی نژبیر زاگرس اهل شهر کوبانی قهرمان است. مقاومت تاریخی کوبانی همراه با خود نسلی را به وجود آورد که موجودیت و هویت خود را همراه با مبارزات تاریخی کوبانی می‌شناسند. رفیق نژبیر در سال ۲۰۲۰ به صفوف نیروهای آزادی‌بخش می‌پیوندد.

در بیانیه ی.پ.ژ همچنین اشاره شده است، رفیق نژبیر در سنین جوانی  آگاهی بسیاری در رابطه با آزادی داشت. او با این آگاهی همیشه در حال جستجو بود تا در مقابل همه‌ی حملات علیه خلق و میهنش مبارزه کند. او دارای دقتی عمیق بود. رفیق نژبیر طی مدتی کوتاه شخصیت خود را بر اساس معیارهای حیات آزاد سازماندهی کرد و به عنوان یک زن جوان به یگان‌های ما پیوست. بر این اساس نیز هم در زمینه‌ی نظامی و هم در زمینه فکری بسیار پیشرفت کرد. پس از مدتی با تفکری عمیق، برای آن‌که علیه هر نوع حملات تروریستی مبارزات خود را افزایش دهد، به یگان‌های ضد ترور(یات) پیوست.

در پایان بیانیه‌ی ی.پ.ژ آمده است، رفیق ما نژبیر زاگرس در ۵ جولای زمانی که در حال انجام وظیفه بود، در نتیجه یک حادثه به شهادت رسید. به خانواده‌ی این رفیق و تمامی خلق میهن دوستمان تسلیت می‌گوییم. ما همیشه به مبارزات خود، در راستای بنیاد نهادن فردی آزاد و جامعه‌ای آزاد ادامه خواهیم داد".