ی.پ.ژ، یاد شهید گلچیا را گرامی داشت

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان (ی.پ.ژ) یاد فرمانده گلچیا را گرامی می‌دارد و از تلاش‌ها و مشارکت‌های وی در آزادسازی مناطق شمال و شرق سوریه از دست داعش قدردانی می‌کند و قول می‌دهد که به اهداف وی دست یابد و آرمانش را تا پایان ادامه دهد.

ارگان رسمی فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان (ی.پ.ژ) با صدور بیانیەای یاد عضو مجلس حزب آزادی زنان کوردستان (پ.ا.ژ.ک) و فرماندەی نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ)، گلچیا گابار را گرامی داشت کە در ٢٩ آوریل ٢٠١٩ در حملەی بر منطقەی گارە شهید شدە است.

در این بیانیه آمده است که فرمانده گلچیا از کوههای کوردستان رفت تا به انقلاب زن در روژآوا بپیوندد تا به خلق خود در شمال و شرق سوریه کمک کند و از آنها در برابر داعش دفاع کند. در ادامە بە مشارکت وی در آزادسازی (تل براک، شدادی، تل حمیس، هول، کوه کیزوان، سیلوک، عین عیسی) گشودن راە بین گریسپی، کوبانی، مبروکا، سریکانی و جزعە تا مکامینی در دیرالزور اشاره میکند.

 در این بیانیه آمده است:

 "راه و روش پدرسالارانه و دولت فاشیستی، با مبارزه و مقاومت فرماندهای چون گلچیا فرو می‌پاشد. رفیق گلچیا برای آزادی در هر نقطه از خاک میهن مبارزهی بیسابقهای انجام داد و با روح جاودانه خود خالق زندگی آزاد شد.

 رفیق گلچیا به عنوان یک زن کورد، تمام عمر خود را با روحیهی مقاومت زن برای پاسداری از هویت و موجودیت کورد و رهایی آنها از دست اشغالگران سپری کرد. میراث تاریخی مقاومت را برای همهی زنان به یادگار گذاشت. شخصیت رفیق گلچیا نشان دهندهی مسیر زندگی آزاد است. فرماندە گلچیا در مبارزات انقلابی برای حق حیات با ارتش دولت، فداکارانە مبارزه کرد و این را سبک زندگی خود قرار داد. فرمانده گلچیا از کوههای کوردستان رفت تا به انقلاب زن در روژآوا بپیوندد تا به خلق خود در شمال و شرق سوریه کمک کند و از آنها در برابر داعش دفاع کند کە بە آفتی برای جهان تبدیل شدە بودند، فرماندە گلچیا با دلاوری زن کورد، زمانی کە تبهکاران داعش اسلحه و شمشیرهای خود را بلند کردند و حمله میکردند، سینەی خود را سپری برای حفاظت از خلق منطقە تبدل کرد. فرمانده گلچیا بە مقاومت تاریخی روژآوا ملحق شد، در آزادسازی تل براک، شدادی، تل حمیس، هول، کوه کیزوان، سیلوک، عین عیسی شرکت کرد و در گشودن راە بین گریسپی، کوبانی، مبروکا، سریکانی و جزعە تا مکامینی در دیرالزورشرکت نمود. در طول مقاومت انقلاب روژآوا، فرمانده گلچیا از یک سو با ظلم مبارزه کرد و از سوی دیگت بە عنوان یک فرماندە، جنگ را فرماندهی کرد. گلچیا نشان دهنده قهرمانی زنان کورد است که رهبر آپو خلق کردە است.

 بر این اساس ما این ضایعه را به خانوادهی فرمانده گلچیا و خلق کورد که حامل این ارزش‌ها هستند تسلیت می‌گوییم. ما به عنوان ی.پ.ژ از فرمانده گلچیا تشکر میکنیم که با روح مقدس خود در راه انقلاب و پاسداری از انقلاب جنگید و امروز کە آزادی در جامعه ما حاکم است و به لطف فرماندهانی چون گلچیا قول میدهیم کە تا آخر راە آنان را ادامە دهیم و به سوی پیروزی حرکت کنیم".