یاد شهدای قتل‌عام کوبانی در کنار مزارشان گرامی داشته شد

یاد شهدای قتل‌عام کوبانی که از سوی تبهکاران داعش به شهادت رسیدند. در کنار مزارشان گرامی داشته شد.

مراسم یادبود شهدا

تبهکاران داعش در ساعات سحرگاه ۲۵ ژوئن ۲۰۱۵ در روستای برخ باتان از توابع شهر کوبانی، قتل‌عامی را انجام دادند و صدها شهروند را به قتل رساندند. به همین مناسبت صدها نفر از اهالی کانتون فرات به سوی آرامگاه شهدای این قتل‌عام در جاده جرابلس شهر کوبانی و آرامگاه شهدای قتل‌عام برخ باتان رفتند و شهدای این قتل‌عام را گرامی داشتند.

این مراسم با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا آغاز شد. سپس ریاست مشترک آکادمی خانواده‌های شهدای امگیهان، جودی سلیمان سلیمان سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«این قتل‌عام از وحشیگری هم فرارت بود، کودکان، زنان،‌ پیر و سالمند به قتل رسیدند. می‌خواستند که خلق ما را بترسانند و خلق ما اراده‌شان را نابود کنند. اما دوباه شکست خوردند.

در آرامگاه روستای برخ‌ باتان، عضو مجلس کل حزب اتحاد دمکراتیک ‌(پ‌ی‌د) در کانتون فرات، صالح نوح سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«قتل‌عام کشتار در تاریخ علیه این خلق انجام شده است، کودکان، زنان و حتی پیر و سالمند هم از این توحش و اشغالگری نتوانستند رهایی یابند. ما با این نیروی شهدای خود پیروز خواهیم شد. شهدای ما خط آزادی ما هستند. باید انتقام شهدای خود را بگیریم، مقاومت کنیم و در مقابل اشغالگری پیروز خواهیم شد.‌»