یگان‌های مدافع خلق: ما همیشه در کنار خلق ایزدی خواهیم ماند

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ): به مانند دیروز و امروز و فردا، با تمامی نیروی خود در کنار جامعه‌ی ایزدی خود خواهیم ماند. شهدای قهرمان ما، حفاظت از شنگال را به عنوان امانتی به ما سپردند.

 فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ)، در ۹مین سالگرد فرمان شنگال، اطلاعیه‌ای منتشر نمودند.

در ابتدای اطلاعیه، تمامی خلقی که به شکلی وحشیانه به قتل رسیده‌اند، اللخصوص زنان، یادشان گرامی داشته شد، تمامی افراد و نیروهایی که این نسل‌کشی را طراحی نمودند، محکوم شدند.

در ادامه‌ی اطلاعیه آمده است، نسل‌کشی ایزدیان، نسل‌کشی سختی در تاریخ انسانیت است، می‌گوید: “قبل از هرکس آن نیروهایی که آن زمان مسئول منطقه‌ی شنگال بودند، همچنین تمامی دولت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود را در برابر نسل‌کشی به کوری و کری زدند. این نسل‌کشی نه تنها برای منطقه، بلکه برای تمامی بشریت شرم‌آور است. برای این‌که خلق ایزدی بار دیگر با نسل‌کشی مواجه نشوند، بشریت و تمامی نیروهای جهانی لازم است با این خلق همراه باشند و از مبارزه‌ی آزادی‌خواهانه‌‌ای که برای موجودیت خودشان است، حمایت نمایند.”.

همچنین در آن به گریلاهای آزادی کوردستان و یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زنان اشاره شده است، که با مقاومتی در کنار دختران و پسران شنگال و گریلا و مبارزان یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زنان، از این “نسل‌کشی وحش‌ناک” جلوگیری به عمل آمد.

همچنین در اطلاعیه آمده است، دولت ترکیه می‌خواهد نسل‌کشی ایزدیان را که داعش نصف و نیمه برجای گذاشته است را به اتمام برساند.

در برابر حملات دولت ترکیه علیه خلق و نیروی محافظتی شنگال، از تمامی دولت‌ها و نیروهای بین‌المللی می‌خواهیم نقش خود را ایفا نمایند و دولت ترکیه‌ی همکار داعش را متوقف کرده و وی را بازخواست نمایند.

در پایان اطلاعیه، برای صیانت دوباره از شنگال تجدید پیمان می‌بندند، و ادامه داده است: “به مانند دیروز و امروز و فردا، با تمامی نیروی خود در کنار جامعه‌ی ایزدی خود خواهیم ماند. اگر حمله‌ی جدیدی بر خلق ایزدی ما رخ دهد، ما آن را به عنوان حمله به خود برسی خواهیم کرد و نقش خود را ایفا خواهیم نمود. شهدای قهرمان ما، حفاظت از شنگال را به عنوان امانتی به ما سپردند.