یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) شهادت اَزدا‌‌ برخودان جودی را اعلام کرد

یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) هویت شروانی را با نام اَزدا‌‌ برخودان جودی که در ۹ اوت در یک سانحه رانندگی به شهادت رسیده بود را اعلام کرد.

در اطلاعیه فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) به شرح زیر در رابطه با شروان شهید منتشر شده است:

“در این سرزمین، زنان قهرمان با پیوستن به صفوف آزادی‌خواهی، فداکاری و تعهد خود را با ارزش‌های انقلاب برجسته کردند.

رفیق ما لینا علو با نام سازمانی ‘اَزدا‌‌ برخودان جودی’ پاک دل و ذهن را در آشفتگی سیستم مدرنیته‌ی سرمایه‌داری، برای ایجاد حیات آزاد و برابر، بر این مبنا از سنین کم به صفوف آزادی‌خواهی در شهر عفرین پیوست. این فرهنگ میهن‌دوستی در وی رشد کرد، نقش مهمی در شکل گیری رفیق اَزدا ایفا کرد. برادر شهید اَزدا، اصلان قندیل در مقاومت تاریخی شهر کوبانی به کاروان همیشه زنده‌ی شهدا پیوست، رفیق اَزدا پیروی از آرمان شهدا را ملاک اصلی زندگی خود قرار داد.

رفیق اَزدا با روحیه‌ی جوانی خود به ‌رویای کودکی خود برای رسیدن به آزادی سرزمین ادامه داد. رفیق اَزدا در راه تقویت مبارزه و مقاومت به عشق حیات آزاد، تلاش زیادی از خود نشان داد. به عنوان یک رفیق جوان در صفوف آزادی‌خواهی، همواره مایه اخلاق و پرنسیب و شور و نشاط در اطرافیانش بود. همت و فداکاری دو مفهوم برجسته در شخصیت رفیق اَزدا بود.

بیان اینکه "زیباترین زنان جهان، با کریه‌ترین مردان جهان مبارزه می‌کنند" به لطف وجود رفقایی مانند اَزدا معنای واقعی پیدا کرد. رفیق ما اَزدا در آزادسازی رقه و دیرالزور در مقابل حملات وحشیانه داعش ایستادگی کرد. با قدرت و ایمان فراوان در خط مقدم  قرار گرفت تا خلق و زنان را از ظلم داعش رهایی بخشد. رفیق اَزدا درک عمیقی از سیاست نابودی، سرکوب و اشغال نیروهای سلطه‌گرا داشت. به همین دلیل، تا آخرین نفس زندگی، خط‌مشی حیات آزاد را در کاروان خود در مسئله‌ی آزادی خلق، مجسم کرد.

رفیق ما اَزدا، زمانی که در حال انجام وظیفه‌ی انقلابی خود بود، در ۹ اوت، دچار سانحه‌ای شد، بر اثر آن به شهادت رسید و به کاروان همیشه زندگان شهدا پیوست.

روحیه‌ی جوان و فداکاران مسئله‌ی آزادی خلق، امید ما هستند، راه آینده را روشن می‌نمایند. رفیق ما اَزدا یکی از رفقایی است که به طور مستمر روح انقلاب را برجسته می‌کنند. ابتدا، به خانواده‌ی رفیق گرامی اَزدا و تمامی خلق میهن‌دوستمان از صمیم قلب تسلیت می‌گوییم. راه شهدا را ادامه می‌دهیم و قول خود را که به رفقا برای بنیان گذاری سرزمینی آزاد داده بودیم را تحقق خواهیم بخشید.

هویت رفیق شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: اَزدا برخودان جودی

نام و نام خانوادگی: لینا علو

اسم مادر: وصفیه‌

اسم پدر: حکمت

زمان و مکان شهادت: ۹ اوت ۲۰۲۳ / طبقا.