ی‌پ‌گ: با روحیه روز جهانی کوبانی، از انقلاب روژاوا صیانت کنیم

یگان‌های مدافع خلق اعلام کرد که دستاوردهای انقلاب روژاوا را حفظ خواهد کرد و خواستار حمایت از انقلاب روژاوا با روحیه مقاومت کوبانی در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه شد.

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) به مناسبت اول نوامبر روز جهانی کوبانی بیانیه‌ای منتشر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: «در این روز مهم و پرمعنا، به مناسبت سالروز اول نوامبر، روز جهانی کوبانی، قهرمانانی که با ایثار و فداکاری خود مقاومت کوبانی را به جهانیان شناساندند، آرین میرکان ها ، رِوانها، گلهاتها، پاراماز قیزیل باشها، هردمها و مبارزان مقاومت مدرسه سرزوریان را با احترام گرامی می‌داریم؛ ما قدردان کسانی هستیم که با تلاش و مقاومت خود در اطراف کوبانی سپر شدند و با آزادی‌خواهان متحد شدند و ذهنیت سیاه داعش را شکست دادند.

داعش که در قرن حاضر به تهدیدی بزرگ برای بشریت تبدیل شده بود، با حمایت نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای و به ویژه دولت اشغالگر ترکیه، جنایات، کشتارها و نسل‌کشی های ناگفتنی را مرتکب شد و می‌خواست امید، رویا و زیبایی زندگی را از بشریت بگیرد. پیروزی که ۹ سال پیش در نتیجه مقاومت ۱۳۴ روزه نیروهای یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زنان ما در کوبانی که هیچ کس جرأت مبارزه با آن را نداشت به دست آمد، به عنوان حقیقت کسانی که ظلم و ستم و بردگی و اسارت را نمی‌پذیرند و عاشق آزادی هستند، وارد صفحات تاریخ شد. انسانیت که شاهد مقاومت ی پ گ و ی پ ژ بودند، در مقابل عقب‌ماندگی داعش در کنار مبارزان ایستادند. با اتحاد مردم و با صیانت از کوبانی نه تنها کوبانی نجات یافت، بشریت بار دیگر امید خود را به زندگی زنده کرد، نور بر تاریکی پیروز شد. کوبانی گورستانی شد برای ذهنیت تاریک داعش و در باخوز، آخرین سنگ بر قبر او گذاشته شد.»

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق اعلام کرد که در این زمان، دولت اشغالگر ترکیه، دولت حزب عدالت و توسعه - حزب حرکت ملی به نمایندگی از داعش، از همه امکانات خود برای سرکوب انقلاب روژاوا که میراث مشترک بشریت و جنبش است استفاده می‌کند.

در بیانیه فرماندهی یگان‌های مدافع خلق همچنین آمده است: «اگرچه تهدید داعش هنوز به پایان نرسیده است، اما حملات دولت ترکیه نه تنها برای منطقه ما، بلکه برای جهان خطرناک است. نیروهای بین‌المللی که برای منافع خود در مقابل جنایات دولت ترکیه سکوت کرده‌اند، قبل از احیای داعش، بشریتی که 9 سال پیش برای حفظ ارزش‌های انسانی در کوبانی بسیج شد، باید این بار نیز انقلاب روژاوا که میراث خودش است را در آغوش گرفته و در برابر ذهنیت سیاه ترک‌ها موضع‌گیری کند. ما به عنوان نیروهای یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زنان به مناسبت سالگرد آزادی کوبانی قول خود را به شهدا و مردم خود برای دفاع از انقلاب روژاوا در برابر انواع حملات فاشیسم و ​​عقب ماندگی و حفظ دستاوردهای روژاوا تکرار می‌کنیم.»