ی‌پ‌گ: مبارزه ما تا آزادی عفرین ادامه خواهد داشت

فرماندهی کل ی‌پ‌گ اعلام نمود که مبارزه آنها تا آزادسازی عفرین و تمام مناطق اشغالی ادامه خواهد داشت.

سالگرد اشغال عفرین

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) به مناسبت ششمین سالگرد اشغال عفرین بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد. در این بیانیه از تمامی شهدای مقاومت دوران یاد شد و آمده است: «در راه و مسیر آنها جنگ آزادی را گسترده‌تر خواهیم کرد.»

در این بیانیه یادآور شد که در صد سال گذشته، خلق کورد در چنگال یک نسل‌کشی وحشتناک فیزیکی و فرهنگی گرفتار شده و این نظام ظلم و ستم مورد تایید نیروهای بین‌المللی قرار گرفته است.

در ادامه بیانیه آمده است که در آغاز قرن بیستم نظام نسل‌کشی کوردها در بین کشورهای منطقه گسترش یافته و دولت اشغالگر ترکیه سردمدار حفظ این نظام شد. همچنین خاطرنشان شد که همه دستاوردهای خلق کورد همواره هدف این نظام بوده است و حمله به شهر عفرین گام جدید این نظام بود تا خلق کورد نتوانند با موجودیت و اراده خود در سرزمین خود آزادانه زندگی کنند.

اعلام شد که در سال ۲۰۱۸ دولت اشغالگر ترکیه با پیشرفته‌ترین فناوری جنگی و با پشتیبانی نیروهای بین‌المللی و با استفاده از گروه‌های تبهکار به مدت ۵۸ روز به عفرین حمله همه جانبه‌ای را انجام داد و گفته شد: «واضح است که حمله به عفرین با تایید قدرت‌های امپریالیستی که در روژاوا کوردستان و سوریه نفوذ دارند، اتفاق افتاد.»

در این بیانیه از مقاومت دوران عفرین یاد شده و نکاتی در رابطه با مقاومت ذکر شده است: «روند و رویدادی منحصر به فرد بود که در تاریخ سابقه نداشته است. فداکاری و مقاومت مردم و نیروهای ما در عفرین، منطقه را بر دولت اشغالگر ترکیه تنگ کرد و بار دیگر ثابت کرد که مردم ما در برابر انواع حملات می‌توانند با قدرت ذاتی خود از خود دفاع کنند. در طی آن دو ماه صدها نفر از رفقای ما و مردم عفرین با امکانات بسیار محدود به مقاومت پیوستند و به رهبری قهرمانانی چون اوستا خابور، ایلان دارا، آرتش حکاری و فرماندار کارکر اِریش و صدها تن از رفقای ما با روحیه فدایی جنگیدند و شهید شدند.»

در این بیانیه اقداماتی که دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در عفرین در مدت ۶ سال گذشته انجام دادند درج شده و بر نکات زیر تاکید شده است: «در ۶ سال گذشته دموگرافی در عفرین تغییر کرده، کوردها آواره شده‌اند، حقوق بشر نقض شده است. کوردها در عفرین از حق آزادی و زندگی شرافتمندانه محروم هستند. عفرین در حال پاکسازی از کوردها است و از این طریق قصد دارند هویت منطقه را تغییر دهند. برای این منظور کوردهایی که می‌خواهند به عفرین بازگردند تحت فشار و حملات تبهکاران دولت اشغالگر ترکیه قرار می‌گیرند.»

در پایان این بیانیه تصریح شده است که اشغال عفرین جنایت علیه بشریت و حقوق بین‌الملل است و مبارزه با آن افزایش خواهد یافت و گفته شد: «به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. در این راه از همه رفقایمان که در مقاومت دوران عفرین به شهادت رسیدند با احترام یاد می‌کنیم و قول خود را تکرار می‌کنیم که در راه و مسیر آنها جنگ برای آزادی را گسترده‌تر خواهیم کرد.»