ی‌پ‌گ مشخصات یک شهید را اعلام کرد

یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) اعلام کرد، یکی از شروان‌هایشان به اسم دلبرین آمد (حمدالله توپراک) در ۲۵ اکتبر بر اثر حادثه به شهادت رسیده است.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) طی اطلاعیه‌ای مکتوب اعلام کرد، یکی از شروان‌هایشان به اسم دلبرین آمد (حمدالله توپراک) در ۲۵ اکتبر بر اثر حادثه به شهادت رسیده است.

متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

«رفیق ما دلبرین آمد بر اثر حادثه‌ای در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳، در منطقه‌ی شدادی به شهادت رسید.»

خلق آمد به میهن‌دوستی و مقاومت خود مشهور هستند، با وجود این‌که سال‌ها با وحشی‌گری و نسل‌کشی دشمن مواجه شده‌اند، بر سر کرامت و هویت خود مصالحه نکردند.

یکی از فرزندان آمد که در خانواده‌ای میهن‌دوست متولد شد و فرهنگ مقاومت را در آن‌جا فراگرفته است، رفیق ما دلبرین، در سن جوانی حملات دشمن را به خلق خود را از نزدیک دید وی تصمیم گرفت به مبارزاتی واقعی

به  دشمن فاشیست پاسخ دهد. در سال ۲۰۰۸ به صفوف جنبش آزادی‌بخش کوردستان پیوست. سال‌ها در این زمینه به مبارزه پرداخت. همراه با آغاز انقلاب روژآوا، دولت اشغال‌گر ترکیه بیش از پیش چهره‌ی پلید خود را نشان داد و در صدد شکست دادن انقلاب روژآوا بود. سال ۲۰۱۴ هم برای کورد و هم برای بشریت سال مهمی بود. زیرا داعش که بسیاری از دولت‌ها و سازمان‌ها را نرسانده بود و در جهان علیه بشریت خود را نشان داده بود، دولت اشغال‌گر ترکیه خواست براساس منافع خود از آن‌ها استفاده نماید. بهترین استفاده از داعش از بین بردن کوردهای روژآوا و دست‌آوردهای انقلاب روژآوا بود. از این رو خلق کورد و طرفداران بشریت به روژآوا رفتند. رفیق دلبرین از مرزها عبور کرده و خود را به روژآوا رساند. رفیق دلبرین که هیچ‌گاه در برابر دولت اشغال‌گر ترکیه سرخم نکرده بود، از سال ۲۰۱۴ تا زمانی که داعش د. روستای باهوز در دیرالزور شکست داده شد، فعالانه علیه اشغال‌گران و تبهکاران وابسته به آن مبارزه کرد. در زمان نسل‌کشی شنگال در ربیعه علیه تبهکاران جنگید تا راهی را باز کنند و بتوانند به فریاد خلق ایزدی ما برسند.پس از آزادسازی کوبانی در سال ۲۰۱۵، عملیات‌های آزادسازی علیه داعش آغاز شد. رفیق دلبرین همچنین در عملیات‌های شهید روبار قامیشلو در سال ۲۰۱۵ ‌‌در آزادسازی رقه در سال ۲۰۱۷ و آخر سر در دیرالزور طی عملیاتی داعش را از روی زمین محو کردند. رفیق دلبرین در تمامی عملیات‌های انقلابی با احساسی میهن‌دوستانه به مبارزه پرداخت. در سخت‌ترین دوره‌ی خلق ما عقب‌نشینی نکرد و مسئولیت بر عهده گرفت. رفیق دلبرین با خصوصیات فروتنانه و از خودگذشتگی و شجاعت بین رفقایش مشهور بود، به همین سبب نیز بین رفقایش عزیز بود. تا لحظه‌ی شهادت، تمامی زندگی خود را وقف خدمت به خلق کرد.

ابتدا به خانواده‌ی گرامی رفیق دلبرین و خلق مقاومت کننده‌ی آمد و تمامی خلق میهن‌دوست خود تسلیت می‌گوییم. به عنوان رفقای راه دلبرین و در شخصیت وی با احترام یاد تمامی شهدای انقلاب را گرامی می داریم و بار دیگر وعده‌ی خود را برای تحقق رویای شهدا و خلق خود تجدید می‌کنیم.

مشخصات شهید دلبرین به شرح زیر است:

کدسازمانی: دلبرین آمد

نام و نام خانوادگی: حمدالله توپراک

نام مادر: سلیمه

نام پدر: محمد صالح

محل تولد: آمد

محل و تاریخ شهادت: شدادی/ ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳.»