ی‌پ‌ژ‌: این مقاومت تعظیم نخواهد کرد

ی‌پ‌ژ بیان کرد که مبارزه مطبوعات آزاد از غربتعلی تا آگری ییلماز از دِلووان گَور تا گلستان و هیروها، دارای تاریخی سرشار از مقاومت است،‌ به همین دلیل هرگز تعظیم نخواهد کرد.

واکنش‌ها به حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد

مرکز مطبوعاتی یگان‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ) مرتبط با قتل زنان روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین توسط ارتش اشغالگر ترکیه بیانیه‌ای داد.

بیانیه‌ ی‌پ‌ژ به شرح زیر است‌:‌‌

‌‌«حمله دولت فاشیست ترکیه به زنان روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین با هدف نقشه‌های دولت ترکیه مبنی بر الحاق باشور کوردستان، عملی شد. نیروهای اقلیم کوردستان و عراق برای اینکه دستاوردهای جنبش آزادی کوردستان را در باشور کوردستان نابود کنند، با دولت ترکیه که بقای خود را در قتل‌عام کوردها و منطقه می‌بیند، با کنسپتی مشترک و همه جانبه، حملات تروری و غیر انسانی را عملی می‌کنند.‌‌»

در ادامه این بیانیه به مبارزه شهدا، گلستان تارا، هیرو بهاالدین برای آزادی خلق کوردستان و دیگر حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه روزنامه‌نگاران اشاره شده است. همچنین قتل روزنامه‌نگاران به مثابه تلاش برای ساکت کردن صدای حقیقت بیان شده و نیرهای باشور کوردستان و عراق فراخوانده شدند که به دولت اشغالگر ترکیه اجازه ندهند تا بروی خا‌کشان به حملات ناجوانمردانه دست بزند.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است‌: ‌«ما به خانواده‌های ارجمند شهدا، گلستان تارا و هیرو بهاالدین تسلیت می‌گوییم. مبارزه‌ای که مطبوعات زنان آزاد برای آشکار کردن اعمال فاشیستی دولت ترکیه ، از غربتعلی تا آگری ییلماز از دِلووان گَور تا گلستان و هیروها، دارای تاریخی سرشار از مقاومت است،‌ به همین دلیل هرگز تعظیم نخواهیم کرد. ما به مثابه مبارزان و روزنامه‌نگارانی که برای آزادی خلق و کشور خود می‌جنگیم و مقاومت را اطلاع‌رسانی می‌کنیم، قول پیروی و ارتقای مبارزه گلستان و هیروها را می‌دهیم.»