تصویر

ی‌پ‌ژ چهارمین کنفرانس خود را برگزار کرد

ی‌پ‌ژ چهارمین کنفرانس خود را برگزار کرد و اعلام کرد که با عزمی راسخ آماده انجام وظایف خود در دوران جدید است.

۴مین کنفرانس ه‌پ‌ژ

یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) از ۳۰ ژوئن تا ۲ جولای با شرکت ۱۱۵ نماینده از کوردها، عرب‌ها، آشوری‌ها، ترکمن‌ها و انترناسیونالیست‌ها با شعار «با قدرت زن آزاد از انقلاب زنان و وطن محافظت خواهیم کرد و آزادی رهبر آپو را تضمین می‌کنیم» کنفرانس چهارم خود را برگزار کرد. ی‌پ‌ژ در همین رابطه بیانیه‌ای را به اشتراک گذاشت.

در این بیانیه آمده است:

«ما چهارمین کنفرانس خود را بین ۳۰ ژوئن تا ۲ جولای با حضور نمایندگان تمام حوزه‌ها و نمایندگان جنبش آزادی زنان برگزار کردیم. با گردهمایی ۱۱۵ نماینده از کوردها، عرب‌ها، آشوری‌ها، ترکمن‌ها و انترناسیونالیست‌ها و با شعار «با قدرت زن آزاد از انقلاب زنان و وطن محافظت خواهیم کرد و آزادی رهبر آپو را تضمین می‌کنیم» کنفرانس ما سطح بالایی از اشتیاق، روحیه و عزم را نشان داد. دیدگاه‌های رهبری، پیام‌های جنبش‌های زنان، وضعیت سیاسی-نظامی، وضعیت سازمانی-نظامی، بازسازی، جنگ مردمی انقلابی و برنامه‌ریزی دوران جدید به تفصیل مورد ارزیابی قرار گرفت. با بحث و گفت و گوهای پربار و با این عزم که قطعاً در این روند به نفع آزادی پیروز خواهیم شد، کنفرانس ما با موفقیت به پایان رسید.

برگزاری همایش ما در سالگرد شهادت زیلان-زینپ کناجی- نشانه تاکید ما بر اجرای اصول آزادی زنان و راهپیمایی در خط مقاومت و فداکاری است که در شخصیت زیلان تجسم یافته بود. با این اوصاف بار دیگر اعلام می‌کنیم که میراث رفیق زیلان مسیر راه ما به سوی آزادی و موفقیت خواهد بود.

ی‌پ‌ژ از حقوق زنان و خلق منطقه صیانت خواهد کرد

کنفرانس ما به تفصیل در مورد سیاست شکنجه و انزوای مطلقی که در امرالی علیه رهبر آپو تحمیل می‌شود بحث کرد. برای شکست این سیاست و تحقق آزادی جسمانی رهبر آپو، کنفرانس ما اعلام کرد که ی‌پ‌ژ تمام انرژی و توان خود را برای آزادی فیزیکی رهبر آپو و احقاق شعار گام «آزادی فیزیکی برای رهبر آپو، راه‌حل برای مسئله کورد» به کار خواهد گرفت. بر این اساس، چهارمین کنفرانس ی‌پ‌ژ خود را به رهبر آپو تقدیم می‌کنیم، به مقاومت عزتمندانه زنان آزادیخواه درود می‌فرستیم و کنفرانس خود را به همه زنان آزادیخواه تبریک می‌گوییم.

در این همایش وضعیت سیاسی و نظامی در تمامی ابعاد مورد ارزیابی قرار گرفت. نیروهای سلطه در تلاش برای جایگزینی بحران با بحران هستند و به جای سیاست گفت و گو و حل و فصل، بر روش‌ها و ابزارهای نظامی تکیه می‌کنند. آنها برای تحقق منافع پلید خود همه ارزش‌های انسانی و اخلاقی را زیر پا می‌گذارند. به همین دلیل کنفرانس ما تعیین کرد که عمق و وسعت مشکلات فقط با رهبری و درایت زنان قابل ارزیابی و حل است. واحدهای مدافع زنان نیز مسئولیت این حفاظت را بر عهده دارند. در کنفرانس ما اعلام شد که هرگونه رویکرد یا اتحاد نیروهای داخلی و بین‌المللی در صورتی که منافع خلق منطقه و دستاوردهای زنان را تامین نکند به هیچ وجه پذیرفته نخواهد شد و به هر قیمتی که باشد ی‌پ‌ژ از دستاوردها زنان و خلق منطقه صیانت خواهد کرد.

صیانت از ارزش‌های انقلابی

امروز به ویژه در کوردستان و در سراسر جغرافیای خاورمیانه و جهان خشونت، سوء استفاده، خودکشی، قتل و سرکوب به شدت علیه زنان انجام می‌شود. ذهنیت مرد مسلط، زن را در خانه خفه می‌کند و نیروهای مهاجم او را در همه عرصه‌های زندگی هدف قرار می‌دهند. با حملات اشغالگرانه دولت فاشیست ترکیه و مزدورانش در روژاوا و شمال شرق سوریه، زنان بدترین شرایط را پشت سر می‌گذارند. برای اینکه این عملیات اشغالگران شکست بخورد، بر اساس استراتژی جنگ مردمی انقلابی، همه زنان باید گام دفاعی طبیعی جنبش آزادی زن را برای خود بردارند و بر این اساس به صفوف ی‌پ‌ژ برای محافظت از خود در برابر ستمگران، جنسیت گرایان و قاتلان بپیوندند. به این ترتیب ما می‌توانیم از آزادی خود و ارزش‌های انقلاب آزادی مراقبت کنیم.

در کنار همه این تحولات، کنفرانس ما روند ۲ سال گذشته را از نظر ایدئولوژیکی و تشکیلاتی ارزیابی کرد. نارسایی‌ها و ضعف‌های تجربه شده در عمل به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و نقد قوی برای اجرای یک رویکرد جدید ایجاد شد. همچنین برای رسیدن به سطح بالاتر مبارزه در جنگ و زندگی، تصمیم به بازسازی ی‌پ‌ژ گرفته شد. بر این اساس مقرر شد مرکز مدافع زنان شمال و شرق سوریه تشکیلات خود را توسعه داده و سطح تشکیلات خود را ارتقا دهد.

ی‌پ‌ژ برای انجام وظایف در دوران جدید آماده است

همانگونه که ی‌پ‌ژ در اوایل انقلاب پیشقدم شد، از هر جهت خود را فدای انقلاب کرد، جان و هزینه‌های بسیار داد، از این پس پاسداری از این دستاوردهای ساخته شده، مراقبت از این میراث تاریخی در اولویت ما است. ما زندگی را در خط مبارزات مردمی انقلابی سازماندهی خواهیم کرد و ارزش‌های انقلاب را تداوم خواهیم بخشید. در برابر سیاست‌های مرد مسلط در جنگ ویژه، قدرت حفاظت از انسانیت و زندگی، حفاظت طبیعی زن است. ی‌پ‌ژ تعریف سازمان یافته حفاظت طبیعی از همه زنان است. ارزش‌های انقلاب تنها با پشتوانه زنی با اراده، آگاه و علاقمند به سرزمین خود که عزت را نه تنها در زن، بلکه در آزادی وطن و خلق خود می‌بیند، محقق می‌شود. ی‌پ‌ژ هویت سازمان یافته زنان است؛ پیوند با رهبر و ارزش‌های انقلاب است. ی‌پ‌ژ نیرویی مستقل و سازمان یافته برای حفاظت از همه زنان است. ی‌پ‌ژ بر پارادایم ملی دموکراتیک تکیه می‌کند. بر این اساس کنفرانس ما با اعتقاد و قاطعیت بسیار اعلام کرد که ی‌پ‌ژ آماده انجام وظایف دوران جدید است.»