ی‌پ‌ژ: کارزار را به پیروزی می‌رسانیم و رهبر آپو را آزاد می‌کنیم

فرماندهی کل ی‌پ‌ژ این فراخوان را داد؛ «بیایید همه کارزار راه‌اندازی شده برای آزادی جسمانی رهبر آپو را با پیروزی به نتیجه برسانیم.»

فرماندهی کل ی‌پ‌ژ

فرماندهی کل ی‌پ‌ژ بیانیه‌ای کتبی به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، پنجمین سالگرد حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به سرکانی و گریسپی و سالگرد توافقنامه امضا شده در سال ۲۰۲۰ علیه اراده ایزدی‌ها و دستاوردهای مردم شنگال منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «مردم، زنان و جوامع آزادی‌خواه ما ۲۷ سال است که مبارزه قاطعانه‌ای در برابر توطئه بین‌المللی علیه رهبر آپو در خاورمیانه به راه انداخته‌اند. به ویژه شهدای ما که با شعار «شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید» جان خود را فدا کردند،‌ یاد و خاطره شهدای مقاومت شرف و همه شهدای انقلاب را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم. به تمامی زنان مقاومتگر، رفقا و دوستانی که در برابر توطئه مقاومت کردند و پرچم آزادی را در میدان مبارزه به اهتزاز درآوردند، درود می‌فرستیم.»

«رهبر آپو در حال نشان دادن مقاومتی منحصر به فرد است»

در ادامه این بیانیه آمده است:

«نیروهای دولت-ملت از ابتدای قرن بیستم قصد داشتند مردم کورد را بدون هویت، تاریخ و زبان کنند و در این راستا، گاه آشکارا و گاه مخفیانه، قراردادهایی مانند سایکس پیکو، سَور و لوزان برای تفرقه و نابودی کوردستان و مردم کورد امضا شد. در گستره این سیاست‌های تخریب و نسل‌کشی، روش‌های قتل‌عام، توطئه، همسان‌سازی، جنگ ویژه و نسل‌کشی فرهنگی را به اجرا گذاشتند. در نتیجه مردم کورد را به وضعیت بی‌هویتی و ناموجود انداختند.

جنبش آزادی به رهبری رهبر آپو مبارزه قدرتمندی را برای احیای خلقی مدفون در خاک آغاز کرد. رهبر ما روندهای نسل‌کشی شدید علیه مردم کورد را تحلیل کرد و مردم ما را با انقلاب و سازمان بیدار کرد. در نتیجه تلاش‌های طولانی رهبری، دوباره وجود خلقی که انکار می‌شد شناخته شد.

رهبر آپو در ۲۶ سال گذشته در بالاترین سطح در برابر واقعیت توطئه و شرایط اسارت در امرالی مقاومت کرده و هر لحظه با مبارزه خود را قوی‌تر ساخته و با وجود همه فشارها به ارائه صلح و راه‌حل ادامه داده است. رهبر ما با آشکار ساختن هدف توطئه با ایستار خود، نظام توطئه‌گر سرمایه‌داری را افشا کرده و مبارزه ایدئولوژیک و سیاسی شدیدی علیه آن به راه انداخته است.

رهبر آپو در شرایط سخت جزیره امرالی که از آن به عنوان «سیاهچال مرگ» یاد می‌کند، مقاومت منحصر به فردی از خود نشان می‌دهد. قدرتهای سرمایه‌داری برای حکومت بر مردم قصد دارند آنها را بدون ایدئولوژی، سیستم و بی‌دفاع رها کنند. با این حال، مردم به مقاومت ادامه می‌دهند و از فلسفه آپویی قدرت و الهام می‌گیرند. این توطئه با هدف منزوی کردن رهبر آپو از مردم و جنبش آزادی، ایزوله کردن وی و به فراموشی سپردن او بود. با این حال، رهبر آپو با عبور از همه مرزها و موانع با خط مقاومت خود تأثیری جهانی ایجاد کرده است. به همین دلیل است که آزادی‌خواهان برای آزادی جسمانی رهبر آپو همه جا میدان‌ها را پر می‌کنند.

«بحران و هرج و مرج در حال عمیق‌تر شدن هستند»

بحران و هرج و مرج نظام هر روز عمیق‌تر می‌شود. این وضعیت باعث می‌شود که قدرت‌های سرمایه‌داری در مواجهه با راهکارهای پیشنهادی رهبر آپو با مشکل بیشتری مواجه شوند. به همین دلیل، آنها بر خلاف قوانین بین‌المللی، شرایط را در امرالی به «انزوای مطلق» تبدیل کردند. با وجود درخواست‌های وکلا، خانواده‌ها و کنش‌های مردم کورد و دوستانشان، خبری از رهبر آپو نیست. مجازات‌های مدام تحت عنوان «مجازات انضباطی» داده می‌شود و از این طریق با مسدود کردن «حق امید» سعی در مشروعیت بخشیدن به وضعیت در نزد افکار عمومی دارند. قدرت‌های هژمونیک پروژه خاورمیانه بزرگ را برای طراحی مجدد منطقه اجرا کرده‌اند. امروز جنگ جهانی سوم با محوریت خاورمیانه و کوردستان با روش‌های وحشیانه‌ای که هیچ قانونی را رعایت نمی‌کند به راه افتاده است.

به عنوان بخشی از این جنگ، در ۹ اکتبر ۲۰۱۹، دولت فاشیست ترکیه با تأیید قدرت‌های سلطه‌گر سرمایه‌داری حمله وحشیانه‌ای را به گریسپی و سرکانی آغاز کرد. مردم ما و مبارزان ی‌پ‌ژ-ی‌پ‌گ با سپر کردن بدن خود در برابر این حملات جان خود را فدا کردند. صدها نفر از مردم عرب و کورد ما در نتیجه بمباران دولت فاشیست ترکیه و تبهکارانش به شهادت رسیدند. امروزه گریسپی و سرکانی تحت اشغال هستند و تخلفات جدی مانند جنایات سیستماتیک علیه بشریت مانند تجاوز جنسی، آدم‌ربایی، قتل و تغییر ساختار جمعیتی در حال وقوع است.

در عین حال، توافقی که در ۹ اکتبر علیه اراده مردم ایزدی ما انجام شد، مردم شنگال را با خطر یک نسل‌کشی جدید روبرو می‌کند. اما مردم شنگال از هدف این توافق آگاه هستند و با آن مبارزه می‌کنند.

«ما از همه می‌خواهیم که کارزار را با پیروزی به پایان برسانید»

ما به عنوان نیروهای ی‌پ‌ژ، مبارزه خود را بر اساس پارادایم رهبر آپو برای تضمین آزادی جسمانی وی، پایان اشغالگری و حفاظت از ارزش‌های زنان و مردم منطقه ادامه می‌دهیم و قول می‌دهیم که پیروزی را به مردم خود تقدیم کنیم. بر این اساس بار دیگر به رهبر آپو، مبارزان آزادی، مبارزات و مقاومت مردم کوردستان و جهان درود می‌فرستیم و از همه زنان و ملت‌های آزادی‌خواه می‌خواهیم که «همه با هم کارزار آزادی جسمانی رهبر آپو را با پیروزی به نتیجه برسانیم.»