ی‌پ‌ژ یکی از فرماندهان داعش را در دیرالزور دستگیر کرد

در عملیات مشترک نیروهای ی‌پ‌ژ و نیروهای سوریه دموکراتیک، یک سرکرده تروریست‌های داعش در منطقه دیرالزور دستگیر شد.

مرکز اطلاع رسانی یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) در بیانیه‌ای کتبی در سایت خود اعلام کرد که سرکرده داعش به نام محمد البخیت ملقب به ابوخامد در دیرالزور دستگیر شده است.

اطلاعات زیر در بیانیه به اشتراک گذاشته شده است:

«سرکرده تروریست‌ها محمد البخیت با نام مستعار ابوخامد که مدت‌هاست فعالیت‌های تروریستی انجام می‌داد، در نتیجه عملیات ویژه نیروهای ی‌پ‌ژ و سوریه دموکراتیک در منطقه دیرالزور دستگیر شد.

ابوخامد اصالتا اهل منطقه الشحیل در دیرالزور است. در سال ۲۰۱۱ با شروع تغییرات در خاورمیانه، وی در سطح فرماندهی گروهان در جیش الحر قرار گرفت. او فعالانه در حلب، اعزاز و ادلب عملیات تروریستی داشته است. وی همچنین در منطقه الیربیه علیه مبارزان آزادی‌خواه ی‌پ‌گ-ی‌پ‌ژ جنگید. او بلافاصله در حملات علیه مبارزان شرکت می‌کرد. ابوخامد، سرکرده داعش، سال‌ها در حوادث تروریستی در منطقه و ترکیه دست داشته است.

پس از آزادسازی منطقه دیرالزور از دست گروهک‌های تبهکار داعش، ابوخامد به منطقه الشحیل بازگشت. او با تبهکار دیگری به نام ابراهیم الحفیل گروهی را تشکیل داد. این گروه تبهکار داعش به منظور ایجاد تنش و مشکل بین خلق منطقه و نیروهای سوریه دموکراتیک فعالیت‌های تحریک آمیزی انجام داد. همچنین آنها در شهادت مبارزان، انهدام تجهیزات نظامی و... دست داشتند.

در ۲۶ ژوئن، زمانی که سرکرده تروریست‌ها ابوخامد مخفیانه از منطقه تحت کنترل رژیم سوریه به سمت منطقه الشحیل در دیرالزور می‌رفت، در یک عملیات ویژه توسط مبارزان ی‌پ‌ژ دستگیر شد. هدف ابوخامد تحریک خلق منطقه به ویژه قبایل علیه نیروهای سوریه دموکراتیک و ایجاد اغتشاش و در نتیجه برهم زدن آرامش در منطقه بود.