ی‌ر‌ژ: مبارزه‌ی سید اَوران را به پیروزی می‌رسانیم

اتحادیه‌ی مطبوعات زن (ی‌ر‌ژ) به خانواده و همکاران روزنامه‌نگار سید اَوران تسلیت گفت و اعلام کرد: «تا دست‌یابی به جامعه‌ای سیاسی، دمکراتیک و آزاد بر مبنای آزادی زنان، به مبارزه‌ی وی ادامه می‌دهیم».

اتحادیه‌ی مطبوعات زن (ی‌ر‌ژ)، در رابطه با شهادت سید اَوران اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

اتحادیه‌ی مطبوعات زن (ی‌ر‌ژ) اعلام کرد با اندوهی عمیق خبر شهادت روزنامه‌نگار انقلابی سید اَوران را دریافت کرده‌ایم، گفته است:

«شهید سید دارای سابقه‌ی طولانی در امر مبارزات انقلابی و جستجوی حقیقت و رساندن آن به جهانیان به ویژه مبارزات خلق کورد و کوردستان دارد.

مبارز و روزنامه‌نگار، نویسنده‌ی انقلابی سید اَوران زندگی خود را وقف مبارزه‌ی کورد و کوردستان کرد. به این سبب مبارزه‌ی بی‌نظیری را در هر چهار بخش کوردستان، روسیه، ارمنستان و بسیاری از کشورهای عربی انجام داد.

سید اَوران ضد سیاست علیه سیاست سرکوب دولت ترکیه ایستاد، کار بزرگی برای رساندن صدا و رنج خلق کورد در  ترکیه و باکور کوردستان انجام داد تا آن را به گوش جهانیان برساند. در نتیجه اغلب دستگیر می‌شد. وقتی دفتر روزنامه‌ی اوزگور اولکی در ۳ دسامبر ۱۹۹۴ در استانبول بمباران شد، رفیق سید سردبیر آن روزنامه بود. در این حمله رفیق سید مجروح شد.

با شروع انقلاب ۱۹ جولای، روزنامه‌نگار سید اَوران به روژآوا رفت تا حقایق انقلاب دمکراسی را به جهان منطق کند، کار و تجربیاتش را به عنوان یک روزنامه‌نگار کار بگیرد. یکی از موسسین مطبوعات آزاد انقلابی در روژآوا و شمال و شرق سوریه است. ده‌ها روزنامه‌نگار را تربیت و پرورش داد تا خط‌مشی مقاومت را به ثبت برسانند، شهدا دلیشان ایبیش‌ و نوژیان اورهان از شاگردان وی بودند.

خستگی‌ناپذیر و بی‌شک و گمان در سخت‌ترین شرایط، سید اَوران، به منظور بنیان نهادن رسانه‌ای حقیقی و انقلابی در روژآوای کوردستان و شمال و شرق سوریه در ادامه‌ی راه بنیان‌گذار رسانه‌ و مطبوعات آزاد شهید مظلوم دوغان و راه رسانه‌ی زن آزاد شهید غربتلی ارسوز، مانند هرکسی که در آکادمی شهید فایق تحصیل کرده باشد و برمبنای «مطبوعات آینه‌ی جامعه است» گام‌های مستمر و پیوسته‌ای برداشت.

ما قول ادامه دادن به مطبوعات و رسانه‌ی آزاد و دمکراتیک را به رفیق اَوران می‌دهیم، به تمامی رفقای شهید خود اعلام می‌داریم، تا دست‌یابی به جامعه‌ای سیاسی، دمکراتیک و آزاد بر مبنای آزادی زنان، به مبارزه‌ ادامه می‌دهیم».