تصویر

زنان کوبانی‌: فلسفه ‌«ژن ژيان‌ آزادی» نظام سلطه‌گر را شکست خواهد داد

زنان کانتون کوبانی اعلام کردند که شعار ‌«ژن ژیان آزادی» به نظام سلطه‌گرایان پایان خواهد داد و گفتند، آنان با روح سازماندهی و همبستگی، خود را نیرومندتر خواهند کرد و آزادی را عملی می‌کنند.

از قتل ژینا امینی از سوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«پلیس اخلاق» دولت ایران دو سال گذشت. پس از قتل دختر جوان کورد، ژینا امینی، هزاران نفر در ایران و روژهلات کوردستان به میادین آمدند و علیه نظام سلطه‌گرایانه قیام کردند. این قیام به ‌«انقلاب ژن ژیان آزادی» نیز شناخته می‌شود.

در مورد با آن قیام، زنان کوبانی با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرده و اعلام کردند، شعار ‌‌«ژن ژيان‌ آزادی» که در روژهلات کوردستان و ایران سرداده شد، به منبع آزادی تمام زنان جهان مبدل شده است.

‌«زنان با شعار ‌«ژن ژيان آزادی» علیه نظام مردسالار قیام کردند»

از شورای هماهنگی کنگره استار کانتون فرات، زوزان بکر بیان کرد که برای واقعه قتل ژینا امینی هزاران زن علیه نظام سلطه‌گر به میادین آمدند و آزادی خود را مطالبه کردند. بکر در ادامه گفت‌: ‌«در نتیجه این قیام، صدها زن دستگیر شدند. بسیاری از آنان به مجازات اعدام محکوم شدند. نظام سلطه همیشه می‌خواهد سلطه‌گری خود علیه جامعه و زنان را تحمیل کند. اما زنان با شعار ‌«ژن ژیان آزادی» به نظام سلطه پاسخ دادند و اعلام کردند که نظام مردسالار به اهداف خود نمی‌رسد. شعار‌ ‌«ژن ژيان آزادی» با فلسفه رهبر آپو ایجاد شده و مبارزه زنان از تفکرات و فلسفه رهبر آپو نشات می‌گیرد.‌»

‌«فلسفه ‌«ژن ژيان آزادی» به نظام اشغالگری و قتل‌عام پایان خواهد داد»

زوزان بکر اعلام کرد که در روژاوای کوردستان نیز زنان خود را بر اساس شعار ‌«ژن ژيان‌ آزادی» سازماندهی می‌کنند و علیه حکومت قیام کردند و اینچنین به سخنان خود ادامه داد‌: ‌«هزاران زن در کوردستان و سراسر جهان علیه نظام مردسالار با شعار ‌«ژن ژيان آزادی» قیام کردند و با فلسفه ‌«ژن ژيان آزادی» و تفکرات رهبر آپو، زنان سازماندهی خود را نیرومندتر می‌کنند و نظام سلطه‌گر  را شکست می‌دهند.‌»

‌«هزینه آزادی بسیار سنگین است»

عضو شورای هماهنگی کنگره استار شهرک شِران، نادیا حِسو نیز اشاره کرد که نظام سلطه‌گر و قاتل می‌خواهد زنان همیشه مثل برده‌ها زندگی کنند و حقوق‌ خود را مطالبه نکنند و اینچنین ادامه داد‌: ‌«با قتل ژینا امینی یکبار دیگر روح مقاومت زنان علیه ذهنیت سلطه‌گر ظهور کرد. نگرش سازماندهی و همبستگی در میان زنان افزایش یافت. هزینه آزادی بسیار سنگین است. ژینا امینی نیز به دلیلی برای قیام تمام زنان جهان مبدل شد تا از حقوق خود بحث کنند. مبارزه ما به مثابه زنان علیه نظام حاکمه، قدرتمندانه‌تر ادامه خواهد داشت. ما با روح سکینه جانسِز و تمام زنان انقلابی پیروز خواهیم شد.‌»

‌«نظام سلطه‌گر از نیروی سازماندهی شده زنان می‌ترسد»

سخنگوی خانه زنان، سَمیره حلاج بیان کرد که هزاران زن به یُمن ژينا امینی به خیابان‌ها آمدند و حق خود را مطالبه کردند، او بیان داشت‌:‌‌ «نظام سلطه‌گر از نیروی سازماندهی‌شده زنان می‌ترسد و به همین خاطر بصورتی بی‌وقفه آنان را هدف می‌گیرد و قتل‌عام می‌کند. این قیام و خیزش علیه نظام که در شخص ژینا امینی به وجود آمد، به یُمن فلسفه رهبر آپو صورت گرفته است. ما نیز با این روح مقاومت خواهیم کرد.‌»

ریاست مشترک هیئت انرژی کانتون فرات، عایشه ناصر بیان کرد که دختر جوان کورد، ژینا امینی بخاطر اینکه مویش دیده شد، براثر شکنجه ماموران دولت ایران به قتل رسید و گفت‌: ‌«علیه این وحشیگری،  زنان در سراسر جهان بصورتی یکصدا شعار ‌«ژن ژيان آزادی» را سردادند. ما با این روح به آزادی خود دست می‌یابیم.‌»