زنان شهبا انزوای حاکم بر رهبر خلق کورد را محکوم کردند

زنان شهبا تاکید کردند، همیشه از فکر و فلسفه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پیروی خواهند کرد و برای آزادی فیزیکی وی به طور مستمر مبارزه خواهند کرد.

زنان منطقه‌ی شهبا با تمامی جوامع آن علیه انزوای مطلق بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فعالیتی برگزار کردند. زنان شهبا تاکید کردند که فکر و فلسفه‌ی رهبر خلق کورد برای آن‌ها شروع تازه‌ای بوده و اعلام کردند رسیدند به آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه و مقاومت ادامه خواهند داد.

عضو کمیته‌ی صلح مجلس فافین، زهرا کلو‌، گفت: «ما به عنوان زنان منطقه‌ی شهبا، از زمان آغاز عملیات آزادسازی منطقه‌ی شهبا از ظلمت داعش، از فکر و فلسفه‌ی رهبر آپو پیروی می‌کنیم. رهبر آپو از طریق فکر و فلسفه‌ی خود، از حقوق زنان محافظت می‌کند و به صورت مشترک در تمامی عرصه‌ها وجود زن را همگام با مرد پیش می‌برد. انزوای حاکم بر رهبر آپو روز به روز شدیدتر می‌شود و اجازه‌ نمی‌دهند خانواده و وکلایش با وی ملاقات کنند. هیچ اطلاعی از رهبر آپو در دست نیست. وضعیت سلامتی رهبر آپو اصلا مشخص نیست. این سیاستی که دولت ترکیه در امرالی به ویژه در این مدت اخیر بر رهبر آپو اجرا کرده است، قوانین بین‌المللی را به طور کل نقض کرده است. ما به عنوان زنان شهبا متشکل از تمامی جوامع، انزوای حاکم بر رهبر آپو را شدیدا محکوم می‌کنیم. تا به اهداف خود دست نیابیم، به مبارزه برای آزادی فیزیکی رهبر آپو ادامه می‌دهیم‌. ما معتقد هستیم که درگیری‌ها و نابسامانی‌های سوریه و خاورمیانه به طور کل با فکر و فلسفه‌ی رهبر آپو حل خواهد شد».

عضو کمیته‌ی امور اجتماعی فافین، یاسمین مسلم، گفت: «اعلام می‌کنیم این انزوای شدید بر رهبر آپو کافی است.باید انزوا لغو گردد و آزادی فیزیکی رهبر آپو تامین گردد. از همان ابتدا این ذهنیت که باید زنان در خانه بمانند و تا زمانی که داعش نیز به منطقه‌ی شهبا آمد این ذهنیت بر فکر جامع غالب بود، زنان با شدیدترین شکنجه و سرکوب روبرو بودند. همه چیز بر زنان ممنوع بود. اما پس از آزادسازی منطقه‌ی شهبا، این ذهنیت به طور کل تغییر کرد. این نیز به برکت فکر و فلسفه‌ی رهبر آپو اتفاق افتاد. اندیشه‌ی رهبر آپو برای ما به روشنایی تبدیل شد و در ما امید به وجود آورد. امروز در شهبا زنان در کنار مردان به طور مساوی و برابر در تمامی عرصه‌ها به مبارزه می‌پردازند. دولت-ملت‌ها باید چشم خود را باز کنند و آزادی فیزیکی رهبر آپو را تامین گردد».

سپس عضو کمیته‌ی اجرایی زنان مجلس خانواده شهدا، منال شیخو، گفت: «انزوای تحمیلی بر رهبر آپو توسط دولت ترکیه و هم‌کارانش روز به روز شدیدتر می‌شود. رهبر آپو از طریق فکر خود و پروژه‌ی ملت دمکراتیک حقوق تمامی خلق‌ها و به ویژه زنان را مشخص می‌کند. بنابراین ما به عنوان خلق شهبا متشکل از تمامی جوامع آن اعلام می‌کنیم که ما به اندیشه‌ی رهبرمان ایمان داریم، رهبر آپو مهمترین نقش را در انقلاب روژآوا به زنان بخشید. بر این اساس، نا به عنوان زن از مقاومت و مبارزه نمی‌ایستیم. تا زمانی که به سرزمینی آزاد و رهبری آزاد دست‌یابیم، مبارزه خود را تقویت خواهیم کرد».