زوزان بَکر: سلطه‌گران از قدرت زنان می‌ترسند

زوزان بَکر از اعضای کوردیناسیون کنگره استار با بیان اینکه مقاومت و مبارزه زنان به نظام سلطه پایان می‌دهد گفت: «با هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران نمی‌توانند صدای ما را خاموش کنند.»

زوزان بکر عضو کوردیناسیون کنگره استار کانتون فرات از حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه روزنامه‌نگاران مطبوعات آزاد در شهرک سیدصادق صحبت کرد و ابراز داشت که با شعار «ژن، ژیان، آزادی» همه زنان جهان به آزادی دست خواهند یافت؛ زنان در مقابل سلطه‌گران مبارزه خواهند کرد و راه آزادی را ادامه خواهند داد.

هجمه‌ها و حملات سلطه‌گران از ابتدای تاریخ ادامه دارد

زوزان بکر تاکید کرد که نظام سلطه از ابتدای تاریخ تا امروز همواره خواستار تسلط بر افکار زنان و حذف اراده آنان بوده است؛ اما در مقابل آن، مبارزه زنان قوی بود. در سده اخیر، جنگ علیه تاریکی، علیه نظام‌های تاریکی که خود را بر جوامع تحمیل کرده‌اند، در جریان است. بر همین اساس زنان به ویژه زنان پیشرو مبارز که خود را بر اساس اندیشه‌های رهبر آپو رشد دادند، هدف قرار می‌گیرند. آنها می‌خواهند آن زنان را حذف کنند. آنها می‌خواهند با ظلم به زنان به حکومت خود ادامه دهند. آنها می‌خواهند کل جامعه و افراد جامعه را در شخصیت زن به بردگی بکشند. اما در مقابل آن، زن جامعه را تربیت می‌کند و جامعه خود را بر این اساس رهبری می‌کند.»

ذهنیت یکسان است اما نام‌های آن متفاوت است

بکر هدف از حملات همه سلطه‌گران را یکی دانست و ادامه داد: «همه کشتارها با یک ذهنیت تکرار می‌شود، آنچه در ایران می‌گذرد، آنچه که دولت اشغالگر ترکیه انجام می‌دهد، آنچه داعش در شنگال انجام داد و حمله روزانه به شمال و شرق سوریه، واضح است که حملات به زنان ادامه دارد. نام مهاجمان متفاوت است، اما ذهنیت آنها یکی است. در ایران با احکام اعدام و در ترکیه با حملات خود سعی در جلوگیری از مقاومت و حقیقت دارند. مقامات از زنان آزاد می‌ترسند. با دانش و پیشرفت زنان، نظام سلطه به پایان می‌رسد. هدف قرار دادن پیشاهنگان انقلاب زنان نیز نشان می‌دهد که آنها اکنون از قدرت و مقاومت زنان می‌ترسند و نمی‌توانند در مقابل آن بایستند. در مقابل آن، زنان در همه ابعاد مقاومت می‌کنند و ما با اراده و مقاومت زنان و اندیشه و فلسفه رهبر آپو پیروز خواهیم شد.»

تأثیر فلسفه «ژن، ژیان، آزادی»

بکر با اشاره به اینکه در ترکیه، ایران، افغانستان، هند و در سراسر جهان، زنان پیشاهنگ فلسفه ژن، ژیان، آزادی زنان هستند، ادامه داد: «قیام زنان در هند با شعار «ژن، ژیان، آزادی» تأثیر زیادی بر ما گذاشته است. ما زنان دست به دست هم داده و آزادی کامل زنان را تضمین خواهیم کرد. اکنون این قرن، سده آزادی زنان است. همه زنان جهان شعار، آزادی زنان را سر می‌دهند. این مبارزه تا پیروزی و آزادی رهبر آپو ادامه خواهد داشت.»