فاز تازه عملیات تندباد جزیر؛ آزادی شهرک هجین

نیروهای سوریه دمکراتیک در چهارچوب عملیات تندباد جزیر برای آزادسازی دیرالزور و روستاهای اطراف آن آغاز به آزادسازی شهرک هجین نمود

نیروهای سوریه دمکراتیک در چهارچوب عملیات تندباد جزیر برای آزادسازی دیرالزور و روستاهای اطراف آن آغاز به آزادسازی شهرک هجین نمود

 

گفته می‌شود که امروز طی کنفرانسی مطبوعاتی در شهر حسکه آغاز عملیات اعلام گردد. در این کنفرانس فرمانده‌های ق.س.د و معتمدین عشایر شرکت خواهند کرد.

 

نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ماههاست که بر علیه داعش در دیرالزور عملیات انجام می‌دهد. بخشهای بسیاری از مناطق تحت کنترل داعش آزاد شده است، تبهکاران به شهرک هجین در مرز عراق گریخته‌اند.

 

در این عملیات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیز شرکت خواهند داشت. بنابر اطلاعات رسیده در منطقه جنگ سختی درخواهد گرفت، بر اساس اطلاعات رسیده از مرکز کنترل نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک بخشهایی از شهرک هجین آزاد شده است. در منطقه توپ باران و حملات شدید هوایی انجام خواهد گرفت.

 

بعد از آنکه در سال ۲۰۱۴ تبهکاران داعش در عراق و سوریه بخشهای بزرگی را با حملات وحشیانه اشغال کردند. سپس مقاومت کوبانی حملات آنها را با شکست مواجه کرد. عناصر داعش امروز به بخشهایی از بیابانهای مرکز سوریه و همچنین غرب سوریه رفته‌اند. بر اساس اطلاعات در حال حاضر   ۳ درصد از خاک سوریه و عراق در کنترل داعش می‌باشد.

 

سین رایان سخنگوی ائتلاف بین المللی اعلام کرد که بخشی که در کنترل داعش است در نزدیکی فرات مساحتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر می‌باشد.

 

رایان گفت: مبارزات به سختی در حال ادامه است، تبهکاران داعش منطقه را مین‌گذاری کرده‌اند. بر اساس پیش‌بینی‌ها جنگ سخت‌تر خواهد شد. هرچند تعدادی از فرماندهان داعش فرار کرده‌اند اما هنوز تعدادی از آنها در منطقه مانده‌اند.