فرزندان آتش: با زبان دشمن به آنها پاسخ دهید/ به صورت نژادپرست‌های تُرک تُف کنید

ابتکار عمل فرزندان آتش اعلام کرد، اعضایشان در ۴ شهر ترکیه عملیاتهایی انجام داده‌اند و در پیامی خطاب به خلق کورد، تاکید کرد که "با زبانی که دشمن آنرا می‌فهمد، به آنها پاسخ دهید".

ابتکار عمل فرزندان آتش در فاصله‌ی میان ۸ تا ۱۰ آوریل در ازمیر، کوجالی، آنتالیا و میرسین علیه مراکز اقتصادی دولت ترکیه و همکارانش، یک سلسله عملیات موفق انجام دادند.

در این زمینه ابتکار عمل فرزندان آتش بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند که در آن آمده است:

"دولت تروریست ترکیه، خاک و کشاورزی کوردستان، نفت و همه‌ی ثروت‌ها و منابعش را استخراج کرده و آنرا برای ترک‌ها می‌برد. با پول حاصل از آن نیز بمب، اسلحه و مواد منفجره می‌خرد و در جاهایی که کوردها در آنجا ساکن هستند، برای آنکه آنجا را به جهنم تبدیل کند، همه‌ی تلاش خود را انجام میهدهد. ای زنان کورد که تشنه‌ی آزادی هستید، ای مردان شرافتمند کورد، ای فرزندانی که در نصیبین به رگبار بسته شدید! ای خانواده‌هایی که بستگانتان در روبوسکی در بمباران جنگنده‌های ترکیه تکه تکه شدند و در درسیم فتل عام شدند! ای همه‌ی پیرها و جوانانی که در شهرهای بزرگ ترکیه کار می‌کنید، شما هم به ترک‌های فاشیست ضربه‌ای وارد کنید! ممکن است هر کسی قادر به این کار نباشد، اما بدون شک کاری هست که همه قادر به انجامش هستند، برای این منظور اگر انسان دارای شرف باشد، کافیست.

اعضایمان در ابتکار عمل، در ازمیر، کاراباغلار جامی همه‌ی بانک‌ها و دستگاههای خودپرداز بانک‌های وابسته به رژیم را شکستند و ضرر مالی زیادی به دولت وارد کردند. شما هم، بله شما هم به زبان خود، با دست خود و با پای خویش به فاشیسم آسیب وارد کنید. حتی اگر توان راه رفتن نداری، به صورت آنها تُف کنید. آنها را دشنام بده، هر چیزی که متعلق به آنهاست را بسوزان. همان طور که کوردستان غرق در بیکاری شد، تو هم همه‌ی کارگاههای‌شان را به آتش بکش. راههایشان را با سنگ ببندید، خاک و خاشاک را به خیابانها بریز و شهرهایشان را کثیف کن. اینها دشمنانی بی‌شرف و خودفروش هستند. آنها حتی دشمن استخوان‌های ما هستند، دشمن مردگان ما هستند، دشمن فرزندان و کودکانمان هستند و فراتر از اینها هر چیزی که با نام کورد باشد، دشمن آن هستند.

تنها کاری که لازم است انجام شود، این است، ما هم برای این دشمن خودفروش، دشمن خواهیم شد. اگر فاشیستهای بی حرمت و دولت کثیف و اشغالگر ترکیه، به واکنش‌ها و درخواستهها در شبکه‌های اجتماعی توجه می‌کردند و با سیاست حرف می‌زدند، امروز اعضای گروه یوروم زنده بودند. هیچ کس خود را فریب ندهد، دشمن فقط یک زبان را می‌فهمد، ما هم با همان زبان با آنها سخن می‌گوییم. بر این اساس همه‌ی خلق شرافتمند کورد، اعضای ابتکار عمل ما، بدون توجه و تفاوت قائل شدن میان کوچک و بزرگ، در هر جایی که می‌خواهند، باشند، هر کاری که می‌توانند، انجام دهند، باید به فاشیستها آسیب وارد کنیم، باید دل و جانشان را بسوزانیم، آرامششان را بر هم بزنیم و اینگونه انتقام صدها ساله‌ی خود را بگیریم."

عملیات‌های فرزندان آتش علیه رژیم فاشیست ترک

ابتکار عمل فرزندان آتش در مورد عملیاتهایشان این اطلاعات را منتشر کرد:

" ۸ مه (١٩ اردیبهشت)

در منطقه ی کاراباغلار ازمیر همه‌ی دستگاههای خودپرداز و بانکههای منطقه توسط اعضایمان با سنگ شکسته شدند. در نتیجه دولت متحمل خسارت زیادی شد و پرداخت و جابجایی پول در بانک‌ها کاملا متوقف شد.

۹ مه

در منطقه‌ی گبزه‌ی کوجاعلی در منطقه‌ی صنعتی پلاستیکوان، یک کارگاه تولید پرده را آتش زدیم. هرچند ۱۷ خودروی آتش نشانی به منطقه آمد، اما نتوانستند آتش را کنترل کنند و کارگاه به کلی سوخت و خسارت زیادی به سرمایه داران آ.ک.پ وارد شد.

۱۰ مه

در منطقه‌ی مراد پاشای آنتالیا یک دفتر تاریخی در منطقه‌ی سیت، با شعله‌های آتشمان سوخت. اینگونه شد که این دفتر تاریخی هم در صفحات تاریخ ناپدید شد. این عملیات علیه آن انجام شد که حسنکیف تاریخی که دارای تاریخی ۱۲ هزار ساله است به زیر آب می‌رود. واکنشمان علیه کسانی که تاریخ و ارزشهای مقدسمان را غارت می‌کنند، از این به بعد اینگونه خواهد بود.

در محله‌ی تجه از توابع منطقه‌ی مزیتلی در میرسین نیز کارگاهی به آتش کشیده شد و کارگاه به کلی از بین رفت. این آتش‌سوزی که چندین ساعت ادامه داشت، خسارت زیادی به سیاستهای کثیف آ.ک.پ وارد کرد."