پانزدهمین روز اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه در مرکز شهر شوش/ مدیرعامل شرکت فراری است

​​​​​​​ اعتصاب کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه امروز برای پانزدهمین روز متوالی همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر به گفته سخنگوی قوه‌قضاییه رژیم مدیر عامل این شرکت فرار کرده است

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، در دو هفته گذشته با برگزاری تحصن و راهپیمایی خواهان دریافت حقوق معوقه خود و همچنین تعیین تکلیف این کارخانه هستند.

 

کارگران متحصن روز یکشنبه در چهاردهمین روز اعتراضات همراه با خانواده‌های خود در مقابل ساختمان فرمانداری شهر شوش گردهم آمدند. نیروهای ضد شورش برای جلوگیری از گسترش اعتراضات در شهر مستقر شده‌اند. گزارش‌‌ها حاکی از بازداشت دست‌کم سه نفر در حمله نیروهای ضد شورش در ظهر روز یکشنبه است. اسماعیل بخشی و مسلم آرمند، دو تن از کارگران معترض مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه و یک روزنامه‌نگار زن دیروز توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت شده‌اند.

 

از سوی به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت تپه بازداشت شدند

 

اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت تپه بازداشت شدند

بر اساس آخرین پیگیری تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت تپه و چند فعال کارگری و گفته می‌شود یک خبرنگار زن در بازداشت هستند. افراد دیگری که گفته می‌شود در بین بازداشت شدگان هستند از دیگر همکاران شاغل و برخی مدیران شرکت میباشند که بعد از حضور آنان جهت پیگیری وضعیت بازداشت شدگان در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شدند.

 

اسامی بازداشت ‌شدگان به این شرح است:

پویا بشمه : خوراک دام

سعید منصوری : نماینده تحقیقات

جلیل احمدی : نماینده کشاورزی

عظیم سرخه : نماینده خدمات پشتیبانی

مهدی داوودی : خدمات پشتیبانی

سعید الکثیر : حراست

علیزاده : حراست

امید آزادی : کارخانه شکر

سید حسن فاضلی:نماینده تجهیزات

صمیر احمدی : تجهیزات

مهندس سلامات نیا : مدیر تجهیزات مکانیکی

عماد کثیر: نماینده زیربنایی

محمود سعدی : تجهیزات

اسماعیل بخشی : نماینده تجهیزات

سپیده غلیان : خبرنگار

مسلم ارمند :نماینده تجهیزات

محمد خنیفر: تجهیزات

خالد تمیمی : مدیر ترابری

ایمان اخضری

 

علت بازداشت گسترده اعضای مجمع نمایندگان کارگران شرکت هفت‌تپه مشخص نیست و تاکنون کسی درباره آن چیزی نگفته است، گفته میشود خانوادهای کارگران بشدت نگران و تحت فشار روحی روانی قرار دارند. آنها خواستار آزادی فوری فرزندان و همسران خود هستند.

پانزدهمین روز اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه

از صبح امروز کارگران نیشکر هفت‌تپه با اتوبوس به مرکز شهر شوش آمدند. کارگران با تجمع در مقابل فرمانداری شعارهای "کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد" و " کارگر زندانی آزاد باید گردد" سردادند و برای آزادی همکاران بازداشت شده خود به سوی دادگاه حرکت کردند.

 

تصاویر منتشر شده حاکی از مشارکت هزاران نفر کارگر در این راهپیمایی است و استقرار نیروهای ضدشورش رژیم در شهر محسوس است.

 

"مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه فراری است"

 تداوم اعتراضات کارگران هفت‌تپه در حالی است که به گفته سخنگوی قوه قضائیه رژیم ایران مدیر عامل این شرکت فراری شده است.

 

غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضاییه در جلسه دیروز صبح با فراکسیون نمایندگان محافظه‌کار موسوم به "فراکسیون ولایی" اعلام کرده "درباره مدیرعامل کشت و صنعت هفت تپه باید بگویم که وی فراری بوده و اصلا زندان نیست که فرصتی به او داده شود تا مشکلات را حل کند."

 

مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه کیست؟

امید اسدبیگی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اهل تهران است و گفته می‌شود از نزدیکان اسحاق جهانگیری مشاور حسن روحانی است. شرکت قبل از آنکه به تملک اسدبیگی درآید متعلق به "ناصر مکارم شیرازی" روحانی تندرو حکومتی بوده است.