کمیته پژاک یاد جانباختگان راه آزادیخواهی را گرامی داشت

کمیته پژاک یاد جانباختگان راه آزادیخواهی را گرامی داشت

«کمیته شهدای» حزب حیات آزاد کردستان, پژاک, با صدور بیانیه‌ای مکتوب, یاد و خاطره شماری از جانباختگان راه آزادیخواهی در ماه دسامبر را که در مکان‌ها و زمان‌های مختلف جانباخته‌اند, گرامی داشت و از خلق‌کرد و خانواده‌های جانباختگان در شرق کردستان هم خواست که از اهداف و مبارزات جانباختگان آزادیخواه صیانت کنند.

«کمیته شهدای» پژاک در آغاز بیانیه خود آورده:«پیروزی و دستاوردهای امروزه ملت‌کرد در همه بخش‌های کردستان ثمره فعالیت‌ها و مبارزات جانباختگان راه آزادی است. بدون‌شک تنها هدف آنها ایجاد میهنی آزاد و حیاتی شکوه‌مندانه بود».

کمیته شهدای پژاک همچنین از همه ملت‌کرد بویژه خانواده جانباختگان در شرق کردستان می‌خواهد که از اهداف و مبارزات جانباختگان راه آزادیخواهی صیانت کرده و در مرحله حساس کنونی که خلق‌کرد در آن قرار دارد, برای رسیدن به آزادی به فعالیت‌های گسترده دست زده و به شیوه‌ای حساس عمل کنند و وظایفشان را بجای  آورند.

کمیته شهدای پژاک یاد و خاطره جانباختگان ماه دسامبر را گرامی می‌دارد که در ذیل اسامی آنها چنین است:

ـ «فرشید کاتورانی» با کد سازمانی «باهوز سرحد» , متولد 1985 شهر سنه ـ در سال 2010 در سلماس جان باخته است.

ـ «حسن راستا» با کد سازمانی «خوشمهر روژهلات» ـ در سال 1980 در شهر خوی از توابع اورمیه متولد شده و در سال 2006 در مرگه‌ور جانباخته است.

ـ «فرزاد قبادی» با کد سازمانی «هورام ژیان» ـ در سال 1981 در کامیاران متولد شده و در سال 2007 در کامیاران جانباخته است.

ـ «عبدالمناف تکمه» باکد سازمانی «انور اومیانوس» در سال 1973 در شرناخ متولد شده و در سال 2007 در قندیل جانباخته است.

ـ «عادل بروکی میلان» با کد سازمانی «دارا» در سال 1982 در چالدران خوی از توابع اورمیه متولد شده و در سال 2006 در منطقه کلارش جانباخته است.

ـ «عانتر محمد حمید» با کد سازمانی «کندال عرب» در سال 1977 در شهر کوبان متولد شده و در سال 2007 در قندیل جان باخته است.

ـ «ادیب اورهان» با کد سازمانی «جانخورت گارزان» در سال 1977 در ازمیر متولد شده و در سال 2008 در کوهستان شاهو جانباخته است.

ـ « فاتح اردوغان» با کد سازمانی «روهاد ریحانی» در سال 1986 متولد شده در سلوپی استان شرناخ متولد شده و در سال 2007 در قندیل جانباخته است.

ـ «رسول دایان» با کد سازمانی «اشرف گابار» در سال 1976 متولد شده و در سال 2007 در قندیل جانباخته است.

ـ ساواش قره‌کویون» با کد سازمانی «رمزی انگین» در سال 1981 در لیجه استان آمد متولد شده و در سال 2005 در قندیل جان باخته است.

ـ «بشیر آکسوی» با کد سازمانی «تحسین بلوت» در سال 1977 در مدیاد استان ماردین متولد شده و در سال 2005 در قندیل جانباخته است.

ـ « زینل قره‌بنک» با کد سازمانی «روژهات آمد» در سال 1972در لیجه متولد شده و در سال 2010 در کلارش اورمیه جانباخته است.