لیلا گووَن: مبارزه کورد به خاری در گلوی حاکمیت تبدیل شده است

لیلا گووَن ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک با گرامیداشت یاد و خاطره سید رضا و رفقای وی اظهار داشت: کوردها بر زمین زانو نزدند و همیشه مبارزه را ادامه داده‌اند. مبارزه کوردها به خاری در گلوی حاکمیت تبدیل شده است.

شاخه تشکیلاتی حزب دمکراتیک خلق‌ها در چوکوروآ، چهارمین کنگره اضطراری خود را در سالن دوغال پارک بالو تشکیل داد. لیلا گووَن ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک، اعضای شورای رهبری حزب دمکراتیک خلق‌ها و نمایندگان پارلمان، اعضا و فعالان جنبش زنان آزاد، نمایندگانESP, DAD, EMEP  و  TUAYDER و بسیاری دیگر از شخصیتهای سیاسی در این کنگره مشارکت داشتند.

در این کنگره لیلا گووَن با ادای احترام به یاد و خاطره سید رضا درسیمی و رفقای وی، در رابطه با قتلعام خلق کورد در طول تاریخ اظهار داشت که در تاریخ جمهوری ترکیه، کورد همواره با قتلعام‌ها فراوان مواجه بوده است، اما هیچگاه نیز اراده کورد شکست نخورده است. امروز نیز تفکر و ذهنیت مبتنی بر 'کورد خوب کورد مرده ست' همچنان ادامه دارد. اما در مقابل نتوانسته‌اند با زندانهایشان ما را زندانی کنند و به اسارت دربیاورند. زیرا ما جستجوگران حقیقت هستیم. مهم نیست در کجا هستیم، مهم مبارزه و تداوم مبارزه ماست که ادامه دارد.

تلاش برای انتقام

گووَن در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت که حاکمیت تلاش می‌کند از خلق کورد انتقام بگیرد. ما در این کشور هستیم، ما در این کشور یک نیرو هستیم. شما نمی‌توانید نیروی ما را با دادگاه، با پلیس و قوانین خود بگیرید. ما وجود داریم. ما هستیم. همانگونه که نتوانستید مونزور را به زانو دربیاورید، نخواهید توانست ما را نیز به زانو درآورید. ما همواره بر پا ایستاده و مقاومتمان را ادامه می‌دهیم.

سر تعظیم فرود نیاوردیم، زانو نزدیم

گوون در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به هشتاد و سومین سالگرد اعدام رهبر قیام درسیم و رفقایش و سخنان وی را به خاطر آورده و گفت: کوردها هرگز زانو نزدند، سر تعظیم فرود نیاوردند. کوردها همیشه مبارزه خود را تداوم بخشیده و به خاری در گلوی حاکمیت تبدیل شدند.

مقاومت اوجالان

گوون در ادامه سخنرانی خود با اشاره به انزوای تحمیل شده بر امرالی اظهار داشت: انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد همچنان ادامه دارد. اوجالان ۲۱ سال است که در مقابل سیاستهای جنگ، انکار و امحای کورد مقاومت می‌کند. خلق کورد و زنان کورد در جریان آشنایی با افکار و اندیشه‌های اوجالان موجودیت خود را شناخته و از این موجودیت دفاع کرده‌اند. برای آنکه انزوا از میان برداشته شود و مسئله کورد حل شود، باید ابعاد این مبارزه هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.

بعد از خاتمه سخنرانی لیلا گوون، گزارش اقدامات صورت گرفته قرائت گردید و سانیه سچگین و یاشار دمیر به عنوان روسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در منطقه چوکوروا برگزیده شدند.

منبع: MA