مدحت سنجار: راهپیمایی ارزشمند ما ادامه می‌یابد

دحت سنجار ریاست مشترک ه.د.پ: به هر نحو ممکن و با تمامی امکانات خود در صدد حمله به ما برآمده و تلاش نمودند تا ما را از میان بردارند، اما در واقع دچار خودفریبی شدند و در نهایت شکست خوردند. راهمان را ادامه می‌دهیم.

مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) در نشست گروه حزبی خود در مجلس با ایراد سخنرانی، به عملیات گسترده علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها در هشتمین سالگرد تاسیس این حزب و نیز سیاستهای آینده اشاره کرد.

مدحت سنجار در آغاز سخنرانی خود با ادای احترام با قربانیان قتلعام ١٠ اکتبر در گارای آنکارا اظهار داشت: ما این وحشیگری را از یاد نبرده‌ایم. ما نه آن رویدادها و نه عاملان آن را فراموش نکرده‌ایم. ما هرگز ۱۰۳ نفر را که در جریان این قتلعام جان خود را از دست دادند از یاد نبرده‌ایم.

مدحت سنجار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۵ اکتبر مصادف با سالگرد تاسیس حزب دمکراتیک خلق‌هاست. با حمایت خلق‌ها، حزب دمکراتیک خلق‌ها تاسیس شد. به منظور دست‌یابی به دمکراسی و صلح میان خلق‌ها این حزب تاسیس شد. این حزب با تحمل رنجهای فراوان تاسیس و آنها از این میراث صیانت خواهند نمود. از روز تاسیس این حزب اکنون هشت سال گذشته است. حزب دمکراتیک خلق‌ها در سایه حمایت میلیونها عضو خود به چنین جایگاهی دست یافته است. سالگرد تاسیس حزب را تبریک می‌گویم.

مدحت سنجار در ادامه سخنان خود در پارلمان اظهار داشت: حزب دمکراتیک خلق‌ها با تاسیس خود مانعی جدی را در راه گسترش فاشیسم و مزدوری بوده است. ما در هفتم ژوئن امکان جدیدی را مطرح کردیم. ما اقتدارگرایی را با شکست مواجه کردیم. برای نخستین بار بود که در انتخابات قادر به شکست آ.ک.پ شدیم. بعد از آن بود که حملات دولت علیه ما آغاز شد. پیروزی ما به منزله شکست آنها بود. از حرکت، مبارزه و پیروزی ما در هراس بودند. از امید به آینده ما در هراس بودند. به همین علت به حمله علیه ما دست زدند. تمامی امکانات موجود برای حمله به ما را بررسی کردند، از ان استفاده کردند. تلاش کردند تا ما را از میان بردارند. اما راه مقدسمان را ادامه می‌دهیم. ما در این راه دچار تردید نخواهیم شد، چون خواست‌های ما حق‌طلبانه است. در مقابل آنها دچار خودفریبی شده و شکست خوردند. راهمان را ادامه می‌دهیم.

حاکمیت بهتر از هر کسی حزب دمکراتیک خلق‌ها را می‌شناسد

مدحت سنجار در بخش دیگر از سخنان خود افزود که حزب انها در انتخابات ۳۱ مارس ۲۰۱۹ سیلی محکمی را بر صورت اقتدار زده است. زیرا حزب دمکراتیک خلق‌ها در آینده، می‌تواند نویدبخش دمکراسی، عدالت، صلح و برابری  باشد. صدها سال است که هزاران راه را آزموده‌اند و تلاش کرده‌اند، اما به پیروزی نرسیده‌اند. اما ما ساکت نمی‌نشینیم، نمی‌هراسیم، مایوس نمی‌شویم و به مقاومتمان ادامه داده و راهپیماییمان را برای دست‌یابی به پیروزی و مجد ادامه می‌دهیم. حزب دمکراتیک خلق‌ها تنها نیرویی است که می‌تواند فاشیسم را متوقف کند. این حزب در دل میلیونها نفر جای گرفته است.

سنجار در بخش دیگری از سخنرانی خود درخواست نمود که مبارزه‌ای مشترک برای دست‌یابی به اهداف آزادی و برابری صورت گیرد. وی در این رابطه اظهار داشت که: ما می‌گوییم دست در دست یکدیگر باید با یکدیگر متحد شویم. ما می‌توانیم با نیروی مشترک خود هرگونه حمله‌ای را متوقف نماییم. ما درخواست می‌کنیم که برای گسترش مبارزاتمان به ما بپیوندید. مدحت سنجار در بخش دیگری از سخنرانی پارلمانی خود خاطرنشان ساخت که حاکمیت روز بروز بیشتر به فریب مردم دست زده و با دروغ‌پردازی تلاش می‌کند در میان مردم بیشتر نفوذ پید کند. اما با گسترش دروغ پردازیهای حاکمیت، ترکیه وارد بحران شده است.

مدحت سنجار با اشاره به تحقیقات مرتبط با کوبانی نیز اظهار داشت: در جریان این تحقیقات بسیاری از رفقای ما دستگیر شدند. ما براین باوریم که تمامی این روند دروغی بیش نیست. چرا باید تا این حد دروغ بگویند؟ زیرا خود حاکمیت در این رویدادها متهم است. حاکمیت به دلیل سیاستهای اتخاذ شده خود در مقابل داعش که به کوبانی حمله کرد متهم است. در کوبانی خلق‌ها خود در مقابل داعش ایستادگی کردند. ا.ک.پ نیز مرزها را بسته بود و سکوت پیشه کرده بود، به همین دلیل خود حاکمیت متهم است. آ.ک.پ در تحریکات و اخباری دروغی که منتشر ساخت مقصر و مجرم است. خود حاکمیت در برابر تمامی رویدادهای ۶ تا هشتم اکتبر مسئولیت دارد.

در خاتمه سخنان خود مدحت سنجار اعلام نمود که در رابطه با استثمار حقوق کارگران، به جنگ حاکمیت و مبارزه‌ای که با ان در جریان است اشاره نموده و اظهار داشت که اتش زدن جنگل‌ها همواره از سوی حزب دمکراتیک خلق‌ها رد شده است.