بولدان: ه.د.پ سرنوشت استانبول را تعیین خواهد کرد

​​​​​​​پروین بولدان رئیس مشترک کل حزب دمکراتیک خلق‌ها- ه.د.پ در مراسم نوروز استانبول به سخنرانی پرداخت و بر اهمیت استانبول تاکید کرد. وی گفت، "حزب ما قادر به تعیین سرنوشت استانبول در انتخابات است."

پروین بولدان رئیس مشترک کل ه.د.پ در مراسم نوروز استانبول شرکت کرد.

 

بولدان گفت، در آمد میلیونها تن فریاد زدند که زمان، زمان آشتی و برابری است.

 

در ۳۱ مارس درس خوبی به آنان خواهیم داد

بولدان گفت، " ما در مقابل میلیونها تن قول می‌دهیم که رویاهای کمال کورکوت، برکین ایلفان و اگور کایمازان را که داشتن کشوری آزاد بود، محقق کنیم. در تاریخ پیروزی متعلق به مقاومتگران است، متعلق به کارگران و فقراست. ما و خلق تحت ستم قرار گرفته در ۳۱م مارس درس خوبی به آنها خواهیم داد. آ.ک.پ پیکر فعالین اعتصاب کرده را که عملیات فدای انجام داده‌اند را می‌دزدد. آنهایی که به ما می‌گویند بی‌ایمان، دین را به ابزاری برای سیاست تبدیل کرده‌اند."

 

بولدان در ادامه به اهمیت استانبول اشاره کرد و گفت، "استانبول شهر بسیار مهمی است، هر کس در استانبول پیروز شود در کل ترکیه پیروز خواهد شد. برای شهرداری استانبول ما نامزدی معرفی نکردیم. در برخی مناطق ما کاندیداهایی برای شهرداریها داریم، برای پیروزی نیروهای دمکراتیک ما این راه را انتخاب کردیم. ما در استانبول سرنوشت انتخابات را مشخص خواهیم کرد. شما خوب می‌دانید که باید به چه کسی رای بدهید، باید با روح نوروز در ۳۱ مارس در انتخابات شرکت کنید. هر رای شما برای برابری و دمکراسی است، هر رای شما برای فعالین اعتصاب کرده است، برای رفقایمان در زندانها است. باید با دل و جان از رای‌ها محافظت کنید."

 

باید حصر را پایان داد

بولدان در ادامه به حصر اوجالان اشاره کرد و گفت، "باید حصر پایان یابد .آقای اوجالان همیشه برای آشتی در کشور تلاش کرده است. پایان ندادن به حصر به معنی نبود آزادی و آشتی در کشور است. در اینجا به رفقایی که اعتصاب غذا کرده‌اند، می‌گویم، برای حفاظت از جان شما هر کاری می‌کنیم. هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد. باید لیلا گوون و سباهت تونجل زندگی کنند."