مارگارت اوِن ۸۶ ساله در اعتراض به انزوای اوجالان به اعتصاب غذا دست زد

وکیل و فعال حقوق بشری و بنیانگذار ابتکار عمل صلح در کردستان(Aştî li Kurdistanê) به منظور همبستگی اعتصاب کنندگانی که در اعتراض به انزوای رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان دست به اعتصاب زده‌اند، امروز خود نیز به اعتصاب غذا دست می‌زند

مارگارت اون از فعالان و وکلای حقوق بشر در اعتراض به انزوای تحمیلی بر اوجالان به اعتصاب غذا دست زد. وکیل و فعال حقوق بشری و بنیانگذار ابتکار عمل صلح در کردستان(Aştî li Kurdistanê) به منظور همبستگی اعتصاب کنندگانی که در اعتراض به انزوای رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان دست به اعتصاب زده‌اند، امروز خود نیز به اعتصاب غذا دست می‌زند.

 

مارگارت اون ۸۶ ساله به عنوان وکیل و مدافع حقوق خلق کرد در رابطه با مساله‌‌ی کرد عنوان می‌‌نماید که در راستای پروژه‌‌های نظارتی و تحقیقاتی به کرات به ترکیه و سوریه سفر کرده‌‌ام. بیعدالتی‌‌های فراوانی را در این مناطق مشاهده کرده‌‌ام، اخیرا به دیدار با ملاقات لیلا گوون پرداختم که به منظور خاتمه دادن به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان ۱۵۰ روز است که دست به اعتصاب غذا زده است. عبدالله اوجالان نماینده‌‌ی راستین خلق کرد بوده و به همین دلیل بیعدالتی‌های تحمیلی بر وی همگان را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. به منظور دست یابی به راه حلی سیاسی و دست یابی به صلح، موقعیت وی بسیار مهم است.

 

انستیتوی صلح در کردستان در ارتباط با انزوای تحمیلی بیانیه‌‌ای نیز منتشر نموده است:

عبدالله اوجالان در جریان یک عملیات بین‌المللی در ۱۵ فوریه سال ۱۹۹۹ دستگیر و از آنروز تا به کنون در انزوایی شدید به سر می‌‌برد. از سال ۲۰۱۱ وکلا موفق به دیدار با وی نشده و از سال ۲۰۱۵ تا به کنون دو دیدار کوتاه داشته است. به منظور اعتراض به این شرایط لیلا گوون از ۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ به اعتصاب غذا دست زده و متعاقب آن در زندانهای ترکیه ۸ هزار نفر و در برخی از مناطق و شهرهای جهان ده‌‌ها فعال به منظور اعتراض به این انزوا دست به اعتصاب غذا زده‌‌اند. اکنون نیز وضعیت جسمی و سلامتی اعتصاب کنندکان  به مراحل خطیری رسیده است اما اعتصاب کنندگان اظهار داشته‌‌اند تا زمانی‌‌که انزوا پایان نیابد، از پذیرش درمان امتناع می‌‌نمایند. کمیته‌‌ی منع حقوق بشر اتحادیه‌‌ی اروپا نیز از روزهای ۲۸-۲۹ آوریل سال ۲۰۱۶ از زندان امرالی بازدید به عمل آورده و در مارس سال ۲۰۱۸ اجازه‌‌ی انتشار گزارش این بازدید را صادر کرده است. اعتصاب کنندگان خواهان ملاقات مجدد سی‌پی‌تی با اوجالان در امرالی هستند.

 

در این بیانیه آمده است که اعتصاب غذا در 11 Portland Gardens, Harringay, London N4 1HU  که با مشارکت علی پویراز، ناهید زنگین و محمد ییلماز ادامه دارد، مارگارت اون نیز از دوم آوریل به اعتصاب کنندگان خواهد پیوست.