ممانعت از آزادی دو روحانی بلوچ در زندان زاهدان با طرح اتهامات تازه

​​​​​​​این دو تن که در آبان ماه دستگیر شده بودند، قرار بود با وثیقه‌ی ۵ میلیارد تومانی آزاد شوند و در حالی که خانواده‌ی آنها برای طی مراحل قانونی به دادگاه مراجعه کرده بودند به آنها گفته شد که این دو تن با اتهامات جدید مواجه شده و به قرنطینه منتقل شده‌اند

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، دو روحانی اهل سنت بلوچ که در زندان زاهدان محبوس هستند، به قرنطینه‌ی این زندان منتقل شده و از آزادی آنها ممانعت به عمل آمده است.

 

این دو روحانی اهل سنت با نامهای مولوی امان‌الله بلوچی و عبدالرحیم کوهی که در زندان زاهدان محبوس بودند، قرار بود با قرار وثیقه آزاد شوند اما با اتهامات جدید مواجه شده و به قرنطینه‌ی زندان زاهدان منتقل شده‌اند.

 

این دو تن که در آبان ماه دستگیر شده بودند، قرار بود با وثیقه‌ی ۵ میلیارد تومانی آزاد شوند و در حالی که خانواده‌ی آنها برای طی مراحل قانونی به دادگاه مراجعه کرده بودند به آنها اعلام شد که این دو تن با اتهامات جدید مواجه شده و به قرنطینه منتقل شده‌اند.

 

نگرانی از پرونده‌سازی جدید برای این دو روحانی اهل سنت وجود دارد. گفته می‌شود میزان وثیقه برای آزادی این دو تن را به حدی افزایش داده‌اند که خانواده‌های آنها قادر به تامین آن نیستند و به این ترتیب از آزادی آنها ممانعت به عمل آمده است.