کودار: شیعیان راستین باید شور حسینی را به شعور حسینی مبدل کنند

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان به مناسبت ماه محرم و شهادت حضرت حسین در بیانیه‌ای ضمن تجلیل از مقاومت عاشورا، شیعیان و باورمندان را به مقاومت در برابر واپسگرایان و ستمگران فراخوانده است.

   جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان به مناسبت ماه محرم و شهادت حضرت حسین در بیانیه‌ای ضمن تجلیل از مقاومت عاشورا، شیعیان و باورمندان را به مقاومت در برابر واپسگرایان و ستمگران فراخوانده است. کودار عملکرد رژیم جمهوری اسلامی را نه برگرفته از جنبش کربلا بلکه بدتر از اعمال یزید و معاویه عنوان کرده است.

متن پیام محرم کودار از این قرار است:

"پیام عاشورا، مقاومت در برابر ظلم بود ...

   در شرایطی که ایران و منطقه مورد آماج شدیدترین حملات رژیم سُلطه و اشغالگران عاری از وجدان و اخلاق قرار می‌گیرد که جنگ‌های مذهبی و تفرقه افکنانه همچنان به عنوان بلایی بزرگ بر روی این مردم سایه افکنده است. باید دانست بانی و باعث این جنگ‌های مذهبی ویرانگرانه، نظام کاپیتالیسم و همپیمانان فاشیست و واپس‌گرای منطقه‌ای آنها است. این نظام، پیروان باورداشت‌های خاورمیانه از هر مذهب و آیینی را به جان هم می‌اندازد و خود در کمین می‌نشینند تا منابع طبیعی و زیر زمینی آن را چپاول کنند. آنان آتش نفاق را میان پیروان اهل سنت و شیعیان می‌افروزند و به این ترتیب عمر رژیم‌های ظالم و ستمگر خود را چند صباحی فزونی می‌بخشند.

   در این میان، ایران به عنوان تاثیرگذارترین کشورهای منطقه نقش بسزایی می‌تواند هم در صلح وهم در برپایی آتش جنگ‌ها ایفا کند. اما همواره دیده شده رژیم حاکم بر آن با رفتارهای تحریک کننده، سرکوبگرانه و مداخله جویانه‌اش هم به مردم خود ستم روا می‌دارد و هم به بهانه دفاع از تمامیت ارضی و حفظ امنیت ملی در امور دولتهای دیگر مداخله می‌کند. این رژیم در حالی برای ملت ستمدیده فلسطین استقلال و آزادی می‌خواهد که نه تنها این حق را برای خلق‌های خود قایل نیست بلکه کُردهای اقلیم کُردستان را در تحریم و بایکوت اقتصادی-سیاسی قرار می دهد. حکومت ولایت فقیه ایران خود را جنبشی حسینی و متأثی از حماسه کربلا اعلام می‌دارد اما اقداماتی که بر علیه ملت خود انجام می دهد هزاران مرتبه بدتر از اعمال یزید و معاویه است. باید دانست اقدامات غیرانسانی از قبیل اعدام و بازداشت و شکنجه انسانها هیچ ارتباطی با جنبش شیعه علوی که خود برآمده از تظلم‌خواهی در برابر ستمگران زمان بود، ندارد.

   این روشن است که رژیم حاکم بر ایران نمی‌تواند این وضعیت را زیاد ادامه دهد زیر همه خلق‌های ایران و هم شیعیان راستین هیچگاه ظلم و ستم را قبول نخواهند کرد و دست به عصیان می‌زنند. حوادث سال ٨٨ و رستاخیز مردم ایران نمونه‌ای از آن بود. پیام عاشورا نیز این بود: مقاومت در برابر ظلم از راه مبارزه برای حیاتی آزاد و بدور از بردگی می‌گذرد. ما به مثابه کودار می‌گوییم خلق ما بخصوص شیعیان راستین باید شور حسینی با شعور حسینی آمیخته کنند. نهضت و جنبش ما نیز جنبشی ابراهیمی-حسینی است. ما بت‌های جاهلیت، ظلم و واپسگرایی عصر را درهم می‌شکنیم و ظالمان را به سزای اعمالشان می‌رسانیم.

   زنده باد آزادی- مقاومت زندگی است

   کمیته‌ی ادیان و باورداشتها‌ی جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کُردستان- کودار

   هشتم مهر ماه ١٣٩۶ خورشیدی- نهم محرم ١۴٣٩ هجری قمری"