زیلان وژین: "قیام‌ها از سرگرفته می‌شوند و تغییر در ایران گریزناپذیر است"

از روز گذشته دور تازه راهپیمایی‌های اعتراضی در ایران آغاز شده. طبق تصاویر منتشر شده در رسانه‌های جمعی در بیشتر از هفت شهر مردم به خیابان آمدند و شعارهایی علیه رژیم حاکم بر ایران سردادند

از روز گذشته دور تازه راهپیمایی‌های اعتراضی در ایران آغاز شده. طبق تصاویر منتشر شده در رسانه‌های جمعی در بیشتر از هفت شهر مردم به خیابان آمدند و شعارهایی علیه رژیم حاکم بر ایران سردادند

 

خبرگزاری روژنیوز در گفت‌وگو با زیلان وژین ریاست مشترک حزب حیات آزاد کردستان به بررسی دور تازه اعتراضهای جمعی در ایران پرداخته است. زیلان وژین تصریح کرده است که مهم آنست که تغییرات محتمل در ایران از سوی خلق اعمال شوند نه از سوی نیروهای بیگانه و خارجی.

 

ریاست مشترک پژاک ضمن تأکید بر اهمیت قیام‌های مردمی افزود:" این قیام‌ها آغاز مرحله تازه‌ای در ایران است، اگر چه محور اعتراضات در آغاز نارضایتی نسبت به وضعیت معیشتی بود اما باید به این مهم توجه شود که سرچشمه مشکلات اقتصادی بحران سیاسی [موجود در ایران] است."

 

ایشان با اشاره به تلاش‌های رژیم برای سرکوب تظاهرات اعتراضی با شکنجه و قتل بازداشت‌شدگان افزود:"رژیم ایران باید بداند که با فشار نمی‌تواند تظاهرات را سرکوب کند."

 

زیلان وژین در ادامه گفت‌وگو به تاریخ ایران اشاره کرده و می‌گوید:"تاریخ ایران خود گویای این واقعیت است که تغییرات بنیادی را خود خلق‌ها به انجام رسانیده‌اند. اگر چه اکنون رژیم دیکتاتور بر ایران حکم می‌کند اما خلق‌های ساکن در ایران و روژهلات کردستان دارای چنان اراده و نیرویی هستند که می‌توانند تغییر را بوجود آورند. انقلاب ١٣۵٧ (١٩٧٩) شکل گرفت."

 

وژین به تظاهرات نیمه اول دی‌ماه در ایران اشاره کرد و افزوده است:"نارضایتی‌ها ادامه خواهند داشت و مطمئنا تغییراتی را با خود بهمراه خواهند آورد."

 

ریاست مشترک حزب حیات آزاد کردستان در پایان سخنان خود می‌افزاید:" همچون پژاک آنچه برای ما مهم است تغییراتی است که از سوی خود خلق به عمل آیند. رژیم موجود در ایران محکوم به نابودی است. باید توجه داشت پس از نابودی رژیم، دوره دیگری از دیکتاتوری تحت عناوینی جداگانه آغاز نشود."