۱۲۰ شخصیت برجسته‌ی فرانسوی از بایدن درخواست کردند، پ.ک.ک را از لیست ترور خارج کند

​​​​​​​۱۲۰ شخصیت برجسته، روشنفکر، روزنامه‌نگار، سیاستمدار، هنرمند، نویسنده و فعال فرانسوی از بایدن درخواست کردند پ.ک.ک را از لیست ترور خارج کند.

در دو منطقه‌ی فرانسه، ۱۲۰ شخصیت برجسته، روشنفکر، روزنامه‌نگار، سیاستمدار، هنرمند، نویسنده و فعال مدنی از رئیس جمهور آمریکا درخواست نمودند تا پ.ک.ک را از لیست ترور خارج کند.

روزنامه‌ی فرانسوی له مارسیلایس درخواست این ۱۲۰ شخص فرانسوی را منتشر کرده که در آن درخواست می‌کنند، جو بایدن ریاست جمهوری آمریکا پ.ک.ک را از لیست ترور خارج کند.

آنها همچنین اعلام کردند، کوردها در تاریخ مبارزات خود هیچ اعمال خشونتی علیه آمریکا و اروپا و جهان انجام نداده‌اند، اما ترکیه با داعش همکاری کرده و کوردها را سرکوب می‌کند و اپوزوسیون و شخصیت‌های روشنفکر را دستگیر می‌نماید. علیه سوریه و عراق و لیبی از سیاست اشغالگری پیروی می‌نماید.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که کوردها هم‌پیمان آمریکا بوده و با هم علیه داعش جنگیده‌اند و در حال حاضر نیز این مبارزات ادامه دارد. در این راستا هزاران مبارز در جنگ علیه داعش شهید شده و هزاران تن نیز مجروح شدند.

این شخصیت‌ها همچنین اعلام کردند، کوردها در شنگال علیه داعش جنگیده و با خون خود زندگی هزاران ایزدی را در ماه آگوست سال ۲۰۱۴ نجات دادند. همچنین پ.ک.ک علیه سیاست اشغالگری ترکیه می‌جنگد. در ترکیه کوردها سرکوب می‌شوند، نمایندگان، روئسای مشترک شهرداری ها و کسانی که توسط مردم انتخاب می‌شوند، متهم شده و زندانی می‌شوند.

در این بیانیه آمده است: کوردها علیه اردوغان برای صلح و دمکراسی مبارزه می‌کنند. پ.ک.ک خواستار راه حل سیاسی است و برای این هدف نیز چندین بار از دولت ترکیه درخواست کرده است.

این شخصیت‌ها همچنین به تصمیم دادگاه بلژیک اشاره کردند که اعلام نموده بود، نمی‌توان پ.ک.ک را مانند تروریست معرفی کرد چون دولت ترکیه و پ.ک.ک در یک مرز قرار دارند.

آنها همچنین از بایدن درخواست می‌نماید، کوردها که هم‌پیمان شما در جنگ علیه داعش هستند را تنها نگذارید و پ.ک.ک را از لیست ترور را خارج کنید.