افشا شدن روابط میان تیم تروریستی ترک در اروپا با حکومت آنکارا

در بروکسل در رابطه با تلاش برای ترور رمزی کارتال ریاست مشترک کنگره خلق و زبیر آیدار عضو شورای رهبری ک.ج.ک کنفرانسی مطبوعاتی برگزار شد.

وکلای ۳ زن انقلابی که در سال ۲۰۱۳ در پاریس شهید شدند، روزنامه‌نگار ایرک آجاریر و همچنین در سالن هایکو باگدات، زبیر آیدار و رمزی کارتال کنفرانسی مطبوعاتی را در بروکسل بصورت آنلاین برگزار کردند.

در این کنفرانس به‌صورت گسترده در رابطه با تلاش‌های دولت ترکیه برای اقدام ترور، ایجاد شبکه‌های جاسوسی و تلاش‌ها برای سرکوب مخالفان صحبت شد.

رمزی کارتال ریاست مشترک کنگره خلق و زبیر آیدار عضو شورای رهبری ک.ج.ک در ژوئن ۲۰۱۷ با تهدید ترور مواجه شده بودند. هرچند قاضی پرونده تصمیم به بستن پرونده گرفت، اما در ژوئن ۲۰۲۱ روند رسیدگی به این پرونده از سر گرفته شد.

در این پرونده آمده‌ است که در اروپا شبکه گسترده جاسوسی و ترور وجود دارد و اسماعیل حقی موسی سفیر اسبق دولت ترکیه و چندین تن دیگر در ترور ۳ زن انقلابی کورد در پاریس دست داشته‌اند. همچنین آشکار شده ‌است که این افراد که در ترورها و تلاش برای انجام ترورها دست دارند، وابسته به آنکارا و کاخ ریاست ‌جمهوری ترکیه هستند.

اعضای گروه ترور با عدنان تانریوردی مشاور اردوغان و مؤسس شرکت سادات و پروفسور دکتر سعید ارچلیک مشاور و عضو شورای سیاست امور خارجه و امنیتی ریاست‌جمهوری ترکیه عکس گرفته‌اند.

زبیر آیدار اعلام نمود، ١١ مارس در دادگاه بروکسل نشست دادگاه آغاز خواهد شد و در رابطه با گزارشی که به رسانه‌ها ارائه  داده ‌است صحبت کرد. وی گفت:"تلاش برای ترور در بروکسل سازماندهی شده و یعقوب کوچ که رییس گروه ترور بوده ‌است با سفارت ترکیه در پاریس و سازمان‌های دیگر حکومت ترکیه ارتباط داشته ‌است. پس‌از اقدام تروریستی سال ۲۰۱۳ اطلاعات بسیاری آشکار شد اما در مورد آن تحقیقات و بازجویی انجام نگرفت. نه‌ فقط ما بلکه همه گروه‌های اپوزیسیون هدف آن‌ها هستند. باید اروپا اقدامات جدی در این‌ رابطه انجام دهد."

۴ تن محاکمه می‌شوند

وکیل ژان فرمون نیز اعلام نمود، در این پرونده ۴ تن محاکمه می‌شوند و به عضویت در گروه‌های تبهکار تندرو و شرکت در کارهای تروریستی متهم شده‌اند.

فرمون تصویر عرفان یاشیلیورت عضو گروه ترور را نشان داده که با عدنان تانریوردی گرفته ‌است و اعلام نمود، سادات دستگاهی خطرناک و متعلق به رژیم ترکیه است.

کارتال به سکوت اروپا اعتراض کرد

رمزی کارتال ریاست مشترک کنگره خلق اعلام نمود، فشارها علیه اقدام ترور افزایش یافته است، اما هنوز اروپا با جنایت‌های دولت ترکیه همکاری می‌کند. وی گفت:"شورای اروپا و اتحادیه اروپا در مقابل جنایات دولت ترکیه علیه خلق کورد و دمکراسی سکوت کرده‌اند."