آغاز کمپین «آزادی برای اوجالان» در ایتالیا

دوستان خلق کورد در ایتالیا برای آزادی رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان کمپینی را آغاز کردند. آرتورو سالرنی یکی از برگزارکنندگان این کمپین از وکلای عبدالله اوجالان در جریان سفر سال ١٩٩٩ به ایتالیاست.

کمپین «زمان آزادی اوجالان فرا رسیده است» از سوی سیاستمداران، وکلا، روزنامه‌نگاران، آکادمیسین‌ها و اعضای سندیکاهای ایتالیا آغاز شد. شورای اجرایی این کمپین متشکل از ١٨ نفر است و یکی از مدیران این کمپین آرتورو سالرنی وکیل عبدالله اوجالان در جریان سفر سال ١٩٩٩ به ایتالیاست.

دو هدف اصلی کمپین

به گفته برگزارکنندگان، کمپین «زمان آزادی اوجالان فرا رسیده است» دو هدف اصلی دارد. اول اینکه حکومت ایتالیا را که سال ١٩٩٩ حق پناهندگی سیاسی به اوجالان اعطا کرده بود به حرکت وادارد تا گام‌های ملموسی را در برای آزادی اوجالان از زندان امرالی بردارد. دوم اینکه فرصت‌های لازم برای ارائه تحلیلات رهبر خلق کورد در مباحث اجتماعی، سیاسی و آزادی زن در سطح گسترده در ایتالیا فراهم شود.

این کمپین در گام نخست به جمع‌آوری امضا برای آزادی اوجالان تا روز ٩ دسامبر می‌پردازد و در ١٠ دسامبر (روز جهانی حقوق بشر) در نشستی خبری نتایج کمپین جمع‌آوری امضا را اعلام خواهد کرد. سپس امضاهای جمع‌آوری شده به پارلمان ایتالیا و وزارت امور خارجه این کشور فرستاده می‌شوند. برگزارکنندگان سعی خواهند کرد با یادآوری اعطای حق پناهندگی سیاسی به اوجالان در سال ١٩٩٩ حکومت ایتالیا را وادار کنند در راستای آزادی اوجالان گام‌های ملموسی را بردارد.

کمپین آزادی برای اوجالان در حالی برگزار می‌شود که در فاصله سال‌های ٢٠١٣ تا ٢٠١۵ در کمپین آزادی برای اوجالان بیشتر از ١٠ میلیون امضا جمع‌آوری شده بود و شخصیت‌های سرشناسی همچون دریو فو، آنگلا دیویس، نوام چامسکی، دانیل میتران، رامسی کلارک، آلیس والکر، گانا آنن و جرالد چاپلن در آن شرکت کرده بودند.

برگزارکنندگان کمپین از تمامی شهروندان ایتالیا می‌خواهند که در حمایت از صلح در خاورمیانه از کمپین زمان آزادی اوجالان فرا رسیده است حمایت کنند.

در بیانیه آمده است که شهروندان می‌توانند امضاهای جمع‌آوری شده را به آدرس پست الکترونیکی ([email protected]) ارسال کنند.