آندریاس کریستین: اروپا در سایه پ.ک.ک از بلای داعش در امان ماند

آندریاس کریستین عضو شورای شهرداری زوریخ سوئیس در اظهاراتی خاطرنشان کرد اروپا در سایه مبارزه پ.ک.ک از بلای داعش در امان مانده و اتحادیه اروپا باید نام حزب کارگران کوردستان را از فهرست سازمان‌های تروریستی بردارد.

آندریاس کریستین فعال سیاسی سوئیسی و عضو شورای شهرداری زوریخ به آژانس خبری فرات گفت اروپا نمی‌تواند چشمان خود را بر ظلم و ستم علیه جامعه کوردها ببندد.

آندریاس کریستین ضمن امضای متن بیانیه کمپین عدالت برای کوردها اعلام کرد از مبارزات حزب کارگران کوردستان برای کسب حقوق جامعه انسانی کوردها حمایت می‌کند. آندریاس کریستین در عین حال از اتحادیه اروپا خواست نام پ.ک.ک را از فهرست تروریستی خود بردارد.

این فعال سوئیسی جامعه بین‌المللی را به فشار بر ترکیه برای رعایت حقوق بشر فراخواند و گفت اروپا در اثر تهدیدهای ترکیه درباره اعزام پناهجویان و همچنین بخاطر مناسبات سیاسی و نظامی خود با آنکارا از آنچه که حکومت این کشور انجام می‌دهد چشم‌پوشی می‌کند.

آندریاس کریستین به دول اروپایی یادآوری کرد نباید نقش و فداکاری گریلاهای پ.ک.ک در از بین بردن داعش را فراموش کنند زیرا آنها در عین حال از مردم اروپا در برابر تبهکاران جهادی داعش حفاظت کردند.