آزادی برای اوجالان: راه‌پیمایی اینترناسیونالیست‌ها از فرانکفورت تا استراسبورگ

در آستانه ٢٣مین سالگرد توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه ١٩٩٩ علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راه‌پیمایی اینترناسیونالیست‌ها فرانکفورت تا استراسبورگ با هدف محکومیت این توطئه ادامه دارد.

راه‌پیمایی اینترناسیونالیست‌ها که روز ۵ فوریه از شهر فرانکفورت آغاز شده بود علی‌رغم شرایط نامساعد جوی و ممنوعیت استفاده از پرچم‌ها و سبمل‌های کوردها و پوسترهای عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد توسط پلیس آلمان همچنان ادامه دارد.

پلیس آلمان تصاویر روی جلیقه‌‌های شرکت کنندگان در آکسیون را بهانه قرار دادند و درصدد جلوگیری از ادامه راه‌پیمایی برآمدند. فعالان شرکت کننده نارضایتی خود را از پلیس آلمان اعلام کرده و اقدامات ضددمکراتیک پلیس آلمان را محکوم کردند.

اینترناسیونالیست در پایان روز اول راهپیمایی در مرکز جمعیت فرهنگ دمکراتیک کوردهای مقیم دارمشتات گردهم آمدند و در نشستی به ارزیابی اولین روز آکسیون خود پرداختند.

برای تداوم راه‌پیمایی به شیوه‌ای موفقیت‌آمیز ٨ کمون تشکیل شدند و برای هر کدام از کمون‌ها نیز یک سخنگو تعیین گردید. غروب هر روز اعضای هر کدام از کمون‌ها گردهم می‌آیند و در مورد چگونگی فعالیت روزانه، ارزیابی مسائل و رفع کاستی‌ها به رایزنی می‌پردازند.

در دومین روز آكسیون شمار شرکت کنندگان در آکسیون افزایش یافت. به این ترتیب تعداد اینترناسیونالیست‌های شرکت کننده از کاتالونیا، کشور باسک، فرانسه، سوئیس، بلژیک، اسپانیا، آلمان، اسکاتلند، مغرب، دانمارک، برزیل، مکزیک، کلمبیا، اکوادور، آمریکا، هلند، چین، ایرلند و ارمنستان به ١۵٠ نفر رسید.

شرکت کنندگان در راه‌پیمایی بسوی شهر بانسهایم به راه افتادند. شرکت کنندگان امروز پس از ٢٢ کیلومتر پیاده‌روی به بانسهایم می‌رسند و فردا صبح بسوی شهر وینهایم از توابع مانهایم حرکت می‌کنند.

برنامه مراحل بعدی راه‌پیمایی؛

٨ فوریه(سه‌شنبه): وینهایم- مانهایم. (گرامیداشت بریوان و روناهی)

٩ فوریه(چهارشنبه): لودویگسهافن – باد دورکهایم

١٠ فوریه (پنج‌شنبه): هامبورگ – ساربروکن

١١ فوریه (جمعه): ساربروکن – برگزاری کنسرت

١٢ فوریه (شنبه): استراسبورگ- برگزاری راه‌پیمایی عمومی.