بازتاب گسترده کارزار 'آزادی برای اوجالان' در روزنامه‌های سوئیس

"در حالی که دولت ترکیه آشکارا در آشوب‌های جاری در خاورمیانه و تشدید آنها دست دارد ما اعتقاد داریم که عبدالله اوجالان می‌تواند نقش قابل توجهی در پایان دادن به این بحران‌ها داشته باشد."

روزنامه سوئیسی WOZ با تیراژ ١٠۴ هزار نسخه در شماره این هفته خود پیامی را در رابطه با کارزار «آزادی برای اوجالان» منتشر شده است.

در مقاله روزنامه ووز آمده است که عبدالله اوجالان حتی علی‌رغم ایزولاسیون و حصر شدید زندگی خود را وقف صلح، دمکراسی و حل مسئله کوردها کرده است.

در پیام منتشر شده در روزنامه ووز آمده است:

«عبدالله اوجالان بنیانگذار پ.ک.ک در نایروبی پایتخت کنیا ربوده و در ۱۵ فوریه ۱۹ به ترکیه مسترد شد. اوجالان از آن زمان تحت ایزولاسیون شدید در زندان امرانی زندانی شده است. او زندگی خود را وقف صلح، دمکراسی و حل مسئله کورد کرد. عبدالله اوجالان در جریان درگیری طولانی‌مدت با دولت ترکیه آتش‌بس یک جانبه‌ای را اعلام کرد که راه‌حل‌های سازنده بسیاری را ارائه می‌داد. او در جریان حبس دراز مدت در زندان امرالی به نماد صلح و دمکراسی در خاورمیانه بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ تبدیل شد.

اوجالان نه تنها یک چهره سیاسی قدرتمند، بلکه رهبری است که برای حل مسالمت‌آمیز مسئله کوردها و دمکراتیزه شدن منطقه اصرار می‌ورزد. اوجالان بنیانگذار پروژه کنفدراسیون دمکراتیک است که هم اکنون در روژاوا در حال توسعه است. او دارای راه حل دمکراتیک و مسالمت‌آمیز برای آشفتگی و فجایع منطقه است.

در حالی که دولت ترکیه آشکارا در آشوب‌های جاری در خاورمیانه و تشدید آنها دست دارد ما اعتقاد داریم که عبدالله اوجالان می‌تواند نقش قابل توجهی در پایان دادن به این بحران‌ها داشته باشد. آزادی عبدالله اوجالان و همه زندانیان سیاسی سهم و ارزش قابل توجهی در این زمینه فراهم خواهد کرد."