برگزاری نشست مطبوعاتی در بروکسل در رابطه با هسته‌های تروریستی ترکیه در اروپا

اول مارس در بروکسل پایتخت بلژیک در رابطه با پرونده تلاش برای ترور رمزی کارتال ریاست مشترک کنگره خلق و زبیر آیدار عضو شورای رهبری ک.ج.ک نشستی مطبوعاتی برگزار خواهد شد.

این کنفرانس مطبوعاتی اول مارس ساعت ۱۱:۰۰ در خانه‌ی روزنامه‌نگاری بروکسل برگزار می‌شود. می‌توان این کنفرانس را در شبکه‌های اینترنتی نیز مشاهده کرد.

در کنفرانس مطبوعاتی ژان فرمون وکیل مدافع آیدار و کارتال اطلاعاتی در رابطه با تیم ترور و روند رسیدگی به پرونده را با اصحاب رسانه در میان می‌گذارد.

وکلای خانواده ۳ زن انقلابی کورد که ٩ ژانویه ۲۰۱۳ از سوی تیم‌های وابسته به دولت ترکیه در پاریس ترور شدند، آنتونی کونتی، روزنامه‌نگار هایکو باگدات و ارک آجرار که در آلمان زندگی می‌کنند و همچنین زبیر آیدار و رمزی کارتال که با تلاش برای ترور مواجه شده‌اند، به‌عنوان سخنران در این نشست مطبوعاتی شرکت خواهند داشت.

جلسه پرونده ۴ جاسوس ترک در ۱۱ مارس در ۲۳مین دادگاه مجازات سنگین براساس پرونده آغاز خواهد شد. نشست اول، در اول اکتبر ۲۰۲۱ انجام ‌شده بود.

در این پرونده مشخص ‌شده بود که در اروپا یک شبکه گسترده ترور و جاسوسی ترکیه وجود دارد و در قتل‌عام پاریس نیز افراد بسیاری از جمله اسماعیل حقی موسی. سفیر سابق ترکیه در پاریس دست داشته‌اند. به نظر می‌رسد کسانی که در این پرونده در تلاش برای ترور در بروکسل داشته‌اند، توسط اسماعیل حقی موسی فرستاده شده‌اند.

ارتباط مستقیم تیم ترور و آنکارا و حتی کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه کاملاً مشخص است. نظارت تکنیکی، تماس‌ها، تصاویر و اعترافات این امر را تایید می‌کنند که از قتل‌عام پاریس گرفته تا تلاش برای ترور در بروکسل با دستور آنکارا، به یک شبکه گسترده کشتار در اروپا بازمی‌گردد.

اعضای شبکه ترور با عدنان تاریوردی بنیانگذار سعادت و از مشاوران اردوغان در پاریس و آنکارا و مسئول مشاور و عضو هیئت سیاست‌های امنیتی و سیاست خارجه‌ی ریاست‌جمهوری دیدار کرده‌اند. تصاویری که با دکتر سعید سرتچلیک گرفته شده ‌است نیز وجود دارند.

در تحقیقات مشخص شد که مرکز تیم کشتار در فرانسه بوده ‌است. از طرف دیگر فرانسه دادن اطلاعات و جزئیات دقیق را به دادگاه بلژیک رد می‌کند.

در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، گزارش گسترده‌ای در رابطه با ترور و تلاش برای ترورهای دولتی ترکیه در اروپا به حاضرین و اعضای کنفرانس مطبوعاتی ارائه خواهد شد.