چشم به راه حمایت کوردها

جنبش تامیل در ۴ فوریه (فردا پنج‌شنبه) در برلین پایتخت آلمان در مقابل وزارت امور خارجه آلمان میتینگی را برگزار می‌کند.

گوپالاپیلایی یاسانگار ریاست مجلس خلق تامیل اعلام کرد که همانگونه که رژیمهای فرادست از یکدیگر حمایت می‌کنند، باید خلقهای فرودست نیز به شیوه‌ای مشترک دست به مبارزه بزنند.

سازمان ملل متحد به منظور بررسی جرایم ضد بشری رویداده علیه خلق و گریلاهای تامیل در خلال جنگ ۲۰۰۸-۲۰۰۹ در سریلانکا نخستین قدمها را در هفته قبل برداشته بود. بعد از گزارشی که از سوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه شد، اکنون نگاهها متوجه آلمان، فرانسه، انگلستان و آمریکا شده است. در جامعه دیاسپورا و خصوصا تامیلهای ساکن آلمان، براین باورند که آلمان در فرایند جنگ سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ نقش مهمی را ایفا کرده است. گوپالاپیلایی یاسانگار ریاست مجلس خلق تامیل عیلام در آلمان خاطرنشان ساخت که برلین به عنوان ریاست وقت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از حق رای در این باره برخوردار است.

گوپالاپیلایی یاسانگار در رابطه با موضع نیروهای بین‌المللی در خصوص جنایات جنگی علیه خلق تامیل و گریلاهای آن گفت: سازمان ملل متحد مدت تحقیق و تفحص در رابطه با جنایات جنگی در سریلانکا را به مدت دو سال تمدید کرد. در ماه مارس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نشستی را در رابطه با سریلانکا برگزار می‌کند. ما می‌خواهیم در این نشست سازمان ملل متحد تصمیم جدیدی را بگیرد. در این رابطه موضع کانادا، انگلستان، آلمان تعیین کننده است. اما طبق اطلاعاتی که در دست داریم، آلمان از رژیم سریلانکا حمایت می‌کند و مخالف اتخاذ هرگونه تصمیمی در این باره است و در این رابطه مانع‌تراشی می‌کند. ما می‌خواهیم آلمان این نحوه از برخورد خود را تغییر دهد و به منظور کشف جرایم جنگی، راه را برای تحقیقات مستقل باز کرده و  در این راستا ما از ماه قبل کارزاری را آغاز کرده‌ایم.

در ۴ فوریه در برلین پایتخت آلمان، در مقابل وزارت امور خارجه این کشور میتینگی پرشکوه برگزار می‌شود. گوپالاپیلایی یاسانگار در این باره اعلام کرد که از خلق کورد نیز می‌خواهیم که در این میتینگ حضور داشته باشند. پشتیانی و حمایت خلقها بسیار مهم است. همانگونه که رژیمهای فرادست از یکدیگر حمایت می‌کنند، باید مبارزه خلقهای فرودست نیز مشترک باشد. به همین علت ما خوشحال خواهیم شد که در مبارزه‌امان شاهد حضور خلق کورد نیز باشیم.