دادستانی آلمان درخواست رژیم ترک برای ممنوعیت پرچم‌های ی.پ.گ/ی.پ.ژ را رد کرد

دادگاه هانوفر در پرونده‌ای که به درخواست دولت ترکیه علیه 'جوان چلیک'، فعال کورد گشوده شده بود، تصمیم گرفت که حمل پرچم‌های ی.پ.گ /ی.پ.ژ و تبلیغات برای آن‌ها جرم نیست.

علیه فعال کورد، جوان چلیک که چندین سال است در آلمان به مبارزات سیاسی و هنری می‌پردازد، به دلیل آنکه در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۹ برای پشتیبانی از مقاومت ی.پ.گ و ی.پ.ژ و گرامیداشت انقلاب روژآوا بر روی صحنه رفته بود، وزارت دادگستری ترکیه در این رابطه پرونده‌ای گشود.

به درخواست ترکیه دادگاه عالی در شهر هانوفر آلمان پرونده‌ای برای هنرمند جوان چلیک باز کرده بود، جوان چلیک امروز به دادگاه عالی این ایالت رفت.

وکیل جوان چلیک، دوندار کله‌اوغلو حکم پیشین دادگاه آلمان در رابطه با ی.پ.گ و ی.پ.ژ را یادآور شد و گفت؛"موکل من مرتکب هیچ جرمی نشده ‌است، به‌همین دلیل نباید دادگاه به درخواست‌های دولت ترکیه توجه کند."

آلمان باید خود را از فشارهای دولت ترکیه نجات دهد

دیوان دادگاه حکم خود را صادر نموده و اعلام کرد که در این پرونده هیچ جرمی رخ نداده ‌است. وکیل کله‌اغلو نیز حکم دادگاه را مثبت ارزیابی کرده و گفت؛"نباید آلمان در فشارهای دولت ترکیه علیه پناهجویان در آلمان شریک باشد و لازم است موضعی شفاف اتخاذ کند."

جوان چلیک پس‌از صدور حکم دادگاه با خبرگزاری فرات صحبت کرده و گفت که به ترانه‌خوانی برای ی.پ.گ و ی.پ.ژ و انقلاب روژاوا ادامه خواهد داد و از این لحاظ از هیچ نیرویی نمی‌ترسد. وی در ادامه گفت:"ما برحق هستیم و علیه ناحق ایستاده‌ایم و ما از شما هیچ ترسی نداریم، شما نمی‌توانید ما را شکست دهید."

دادگاه؛ عمومیت بخشیدن سال ۲۰۱۷ غیرقانونی است

وزارت کشور با عمومیت بخشیدن ٢ مارس ۲۰۱۷ علاوه ‌بر پرچم‌های پ.ی.د، ی.پ.گ، ی.پ.ژ و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بخش زیادی از سمبل‌های جنبش آزادی کوردستان را ممنوع کرده بود.

پس‌از این‌ حکم که برای ۱۶ ایالت آلمان فرستاده ‌شده بود، سیاست متهم کردن کوردها در آلمان به‌ شدت افزایش یافت. به ‌ویژه به بهانه این‌ها پلیس آلمان به خانه فعالین کورد و آلمانی در باواریا حمله کرده بودند. اما دادگاه‌های محلی بسیاری در آلمان اعلام کردند که پرچم‌های پ.ی.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ جرم نیستند.