فراخوان سیاستمداران و نویسندگان دانمارک برای نیروهای کورد

وزیر امور خارجه‌ی سابق دانمارک و چندین شخصیت دانمارکی در مورد تنش‌های جنوب کوردستان از مسئولان جریان‌ها و نیروهای کورد خواستند تا مسئولانه با مسائل داخلی برخورد کنند.

شخصیتهای دانمارکی در نامه‌ای فراخوانی برای روئسای پارت دمکرات کوردستان پ.د.ک و کنفدرالیسم جوامع کوردستان ک.ج.ک منتشر کرده و اعلام کردند، وقوع هر جنگی میان نیروهای کورد، خدمت به دشمنان کورد است. آنها همچنین اعلام کردند، این جنگ به اقدامات انجام شده برای حل مسئله‌ی کورد، زیان وارد می‌کند.

در فراخوان شخصیت‌های دانمارکی همچنین آمده است:"ما دوستان کورد در دانمارک با نگرانی بسیار نظاره‌گر این شرایط که اکنون در جنوب کوردستان وجود دارد، هستیم. ما افرادی که در زیر اسامیمان ذکر شده است، بوسیله‌ی این نامه از سرکرده‌های نیروهای کوردی می‌خواهیم که با گفتگو مسئله را حل کنند، به مسئولیت خود عمل کرده و برای حفظ منافع کوردها دست از جنگ با یکدیگر بردارند. "

این افراد همچنین اشاره کردند که اگر میان کوردها جنگی رخ دهد، آنها نخواهند توانست برای جامعه‌ی دانمارک توضیح دهند که چرا کوردها به جای اتحاد با هم می‌جنگند.

در این نامه همچنین آمده است، اردوغان برای آنکه مانع اتحاد، استقلال و خودمدیریتی کوردها در منطقه شود، برای ایجاد اختلاف و جنگ افروزی میان کوردها از همه‌ی توان خود استفاده می‌کند.

در پایان این نامه آمده است، "ما دوستان شما در دانمارک بسیار حائز اهمیت می‌دانیم که اعلام کنیم، کوردستانی که با یکدیگر همکاری کند، به آینده‌ی خلق کورد و کوردستان خدمت می‌کند."

امضا کنندگان نامه:

افا فلیولم، نماینده ائتلاف سرخ-سبز در پارلمان دانمارک.

ویلی سفندال، وزیر سابق امور خارجه دانمارک و نماینده سابق حزب خلق سوسیالیست.

اوفه الابیک، عضو پارلمان دانمارک، نماینده حزب سبز مستقل.

راسموس نوردکویست، نماینده حزب خلق سوسیالیست در پارلمان دارنمارک.

جوناس ایکا، نویسنده دارنماکی و برنده جایزه ادبی انجمن نویسندگان اسکاندیناوی در سال ٢٠١٩.

لینه بارفید، نماینده سابق ائتلاف سرخ- سبز در پارلمان دارنمارک.

فیلو سگوردسن، رئیس شهرداری سابق کپنهاگ و عضو حزب خلق سوسیالیست.

پرنیل فراهم، نامینده سابق حزب خلق سوسیالیست در پارلمان اروپا.

جاسپر برانت، پرفسور بازنشسته در علوم و اکولوژی در دانشگاه روسکلد.

کریستیان ژول، نماینده ائتلاف سرخ- سبز در پارلمان دانمارک.