حمایت حزب چپ آلمان و حزب کمونیست فرانسه از کارزار بین‌المللی "عدالت برای کوردها"

رولاند میستر حقوقدان آلمانی بهمراه دو سخنگوی حزب چپ آلمان و حزب کمونیست فرانسه می‌گویند علت اصلی قرار دادن پ.ک.ک در فهرست سازمان‌های ممنوعه، مناسبات اروپا با ترکیه و فروش تسلیحات نظامی است.

رولاند میستر وکیل آلمانی می‌گوید اعمال قانون ممنوعیت فعالیت پ.ک.ک در آلمان از سال ١٩٩٣ به بعد منجر به ستم و فشار زیادی علیه کوردهای ساکن این کشور شده و افرادی که درخواست پناهندگی آنها مورد قبول قرار نگرفت به حکومت شکنجه گر ترکیه تحویل داده شدند.  

او با جلب توجه به قرار دادن نام پ.ک.ک در فهرست سازمان‌های تروریستی از نظر اتحادیه اروپا خاطرنشان می‌کند طبق قوانین بین‌المللی نمی‌توان کوردهای مبارز را در چنین فهرستی قرار داد. پ.ک.ک و آقای اوجالان در عراق، ایران، سوریه و ترکیه و نواحی دیگر از نقش حائز اهمیتی در زمینه آزادی کوردها برخوردارند. بنابراین لغو ممنوعیت‌ها علیه پ.ک.ک بسیار مهم خواهد بود.

این حقوقدان آلمانی نقش دولت این کشور در باقی نگه داشتن پ.ک.ک در فهرست تروریستی را برجسته می‌داند و گشودن هزاران پرونده علیه کوردها در آلمان به همین اتهام را گواه این موضوع‌ بیان می‌کند. رولاند میستر رأی دادگاه بلژیک که گفته بود پ.ک.ک یک سازمان تروریستی نیست را قابل دفاع‌ توصیف کرده و خاطرنشان می‌کند مبارزه علیه رژیم‌های دیکتاتور نژادپرست و اشغالگر تروریسم نیست بلکه مبارزه آزادیخواهانه است. 

او می گوید اگر اروپا می خواهد گام مثبتی برای خاورمیانه بردار ضمن رفع ‌اتهاماتش از پ.ک. ک باید کمک کند تا اوجالان نیز مانند نلسون ماندلا رهبر فقید افریقای جنوبی علیه آپارتاید سرانجام آزاد شود.

لوکاس ایتل یک سخنگوی حزب چپگرای "د لینک" آلمان نیز تروریستی خواندن پ.ک.ک از سوی آلمان را مربوط‌ به مناسبات استراتژیک دو کشور آلمان و ترکیه می داند و یادآوری می‌کند که آلمان همواره مخالف گفتمان‌های آزادیخواه و سوسیالیست بوده است.

او می‌گوید حزب چپ به فشار به دولت آلمان برای پایان حمایت سیاسی و مالی از دولت ترکیه ادامه می دهد گرچه مطلع است که آلمان از قبال فروش تسلیحات به ارتش ترکیه سالانه میلیاردها یورو سود می‌برد. ممنوعیت پ.ک.ک در آلمان، پول زیادی نصیب دولت آن کرده و عدم اقدام به حذف نام این سازمان از فهرست تروریستی به تجارت و فروش سلاح مربوط است.  

سیریل بنیوت سخنگوی بین الملل حزب کمونیست فرانسه نیز با اعلام حمایت از کمپینی که برای فشار به کشورهای غربی برای برداشتن نام پ.ک.ک از فهرست سیاه خود راه‌اندازی شده است می‌گوید این اقدام در واقع‌ دفاع از صلح و دمکراسی خواهد بود.

بنیوت به انتخابات ماه آپریل فرانسه اشاره می‌کند و یک تغییر واقعی در رویکرد فرانسه در قبال پ.ک.ک را در گروی عوض شدن دولت این کشور بیان می‌کند.