جلسه دادگاهی اعضای شبکه ترور ترک در اروپا به تأخیر افتاد

جلسه‌ی نخستین رسیدگی به پرونده تلاش برای ترور سیاستمداران کورد در بلژیک، به دلیل درخواست طرف مقابل به  تاخیر افتاد.

جلسه‌ی ابتدایی پرونده‌ای در بلژیک که در ارتباط با تلاش برای ترور رمزی کارتال رئیس مشترک کنگره‌ی خلق و زبیر آیدار عضو شورای رهبری ک.ج.ک بود، روز اول اکتبر برگزار شد.

در جلسه‌ی نخست این پرونده که در دادگاه جرایم بروکسل برگزار شد، طرف مقابل درخواست نمود تا به آنها مهلت داده شود.

دادگاه مانند بسیاری از پرونده‌های مشابه، جلسه‌ی دادگاه را به تاخیر انداخت.

جان فرمون وکیل سیاستمداران کورد گفت؛"در همین چهارچوب اظهارات گرفته می‌شود."

دادگاه اعلام شد که جلسه بعدی پرونده در ۱۱ مارس برگزار خواهد شد و در اساس موضوع ارزیابی می‌شود، اما از ماه نوامبر به بعد گفته‌ی طرف‌ها ثبت می‌شود.

فرمون به طور ویژه به مسئله‌ی موضع‌گیری دادستان عمومی اشاره کرد و گفت:"دادستان عمومی از همان ابتدا می‌گفت که هیچ سندی وجود ندارد که ما این نظر را نداریم. خود دادگاه پذیرفته است که گفته‌های دادستانی عمومی غیر واقعی هستند."

فرمون کشتار سه انقلابی کورد فرانسه را یادآور شد و گفت:"ما در فرانسه نیز دیدیم که به دست آوردن نتیجه در این گونه پرونده‌ها بسیار دشوار است. دادگستری در برخی مسائل خود را دور نگه می‌دارد. ما امیدواریم که این موضع‌گیری در بلژیک نیز تکرار نشود."

ارتباطات گسترده تیم کشتار ترک در این اتهام...

یک منبع نزدیک به پرونده اعلام کرد که جای پای تیم کشتار به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ختم خواهد شد. مدارکی وجود دارد که شبکه ترور همراه با سعید سرتچلیک مشاور اردوغان، عدنان تانریوردی رئیس سازمان سعادت و اسماعیل حکیم موسی سفیر سابق ترکیه در فرانسه دیدار کرده‌اند.