ک.ج.د.ک اروپا برای رهبر خلق کورد فراخوان فوری صادر نمود

ک.ج.د.ک اروپا طی فراخوانی اعلام نمود، انتشار برخی اخبار در رابطه با جان رهبر آپو ما را نگران نموده است و به همین دلیل از تمامی خلق کورد و دوستانشان دعوت می‌نماییم فورا به خیابانها و میدان‌ها بیایند و خواهان شفاف شدن وضعیت رهبر اوجالان شوند.

دیوان ریاست مشترک جامعه دمکراتیک کوردستانیان مقیم اروپا در رابطه با اخبار منتشر شده درباره جان رهبر عبدالله اوجالان بیانیه‌ای منتشر نمود.

در این بیانیه آمده است: شب ۱۴ این ماه تعدادی خبرگزاری دیجیتالی در رابطه با جان رهبر اوجالان خبری را منتشر نموده‌اند، همزمان بیانیه دادستانی ترک در بورسا در رابطه با جان رهبر اوجالان نگرانی ما و خلق کورد را از بین نمی‌برد، زیرا رژیم فاشیست ا.ک.پ/م.ه.پ به شیوه‌ای سیستماتیک و سنگین در امرالی انزوا را بر رهبر آپو تحمیل نموده‌اند و به همین دلیل هیچ اطلاعاتی در این رابطه وجود ندارد و سرنوشت ایشان نامعلوم است و همه ما نگران هستیم.

ک.ج.د.ک اروپا خاطرنشان ساخت، در چنین شرایط حساسی نیز رژیم فاشیست ترکیه آماده نیست اطلاعات صحیحی در رابطه با وضعیت تندرستی رهبر آپو منتشر نماید.

همزمان چندین ماه است اجازه نمی‌دهد خانواده و وکلا با ایشان ملاقات داشته باشند.

همچنین کمیته منع شکنجه اروپا معروف به سی‌پی‌تی که چند ماه قبل طی سفری از ترکیه بازدید به عمل آورده بود بدون بازدید از امرالی و ملاقات با رهبر آپو ترکیه را ترک نمود.

به همین دلیل آنها نیز در به وجود آمدن وضعیت کنونی مسئول می‌باشند و لازم است مسئولیت خود را به انجام برسانند.

ما همچون دیوان ریاست مشترک جامعه دمکراتیک اروپا، سیستم انزوای امرالی را رسوا نموده و آن را دشمن عدالت بین‌المللی، معیارهای انسانی و قانونی می‌دانیم. به همین خاطر از سازمان‌های بین‌المللی و مسئول در این رابطه دعوت می‌نماییم که به وظایف خود عمل کنند.

ک.ج.د.ک.ا برای از بین رفتن نگرانی ها بر موارد زیر تاکید می‌کند:

- رهبر آپو آینده و خط قرمز خلق کورد است

- بدون هیچ توجیه و بهانه‌ای لازم است ملاقات با رهبر آپو انجام شود

- باید زمینه ملاقات وکلا و خانواده رهبر آپو با ایشان فراهم شود

- باید به طور کامل به سیستم شکنجه و انزوای امرالی که بیشتر از ۲۰ سال است تداوم دارد پایان داده شود

دیوان ریاست مشترک جامعه دمکراتیک کوردستانیان مقیم اروپا در پایان طی فراخوانی از تمامی خلق کورد و دوستانشان دعوت می‌نماید تا فورا به خیابانها و میادین بیایند و خواهان شفاف شدن وضعیت رهبر اوجالان شوند و تا خواسته آنان برآورده نشود خیابانها و میادین را ترک نکنند.