'کشتی آزادی' برای رهبر خلق کورد به سمت ناپولی به راه افتاد

گروه فعالان "کشتی آزادی" روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و همراه با احزاب و سازمان‌های مدنی یونان دیدار کردند. شورای فعالین امروز در آتن به سمت ناپولی خواهند رفت.

ابتکار عمل آزادی برای اوجالان، در چهارچوب کمپین "زمان آن فرا رسیده است، آزادی برای اوجالان و صلح برای کوردستان" که چندین فعالیت گوناگون را برای آزادی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد انجام داده‌اند، این بار نیز فعالیت "کشتی آزادی" را سازماندهی کردند.

کشتی آزادی که از آکادمیسین‌ها، سیاستمداران، هنرمندان، نویسندگان، مدافعان صلح، نمایندگان و فعالان جنبش زنان تشکیل شده است، از کشورهای آلمان، فرانسه، سوئیس، برزیل، اسپانیا، سوئد، یونان، ایتالیا و بریتانیا در این فعالیت شرکت کردند. امروز از کمپ لاویرو در آتن پایتخت یونان به سمت ناپولی ایتالیا به راه خواهد افتاد.

این کشتی در ۱۲ نوامبر در ایتالیا به صورت دسته جمعی مورد استقبال قرار خواهد گرفت. ۲۳ سال پیش در چنین روزی، عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد از یونان به ایتالیا رسیده بود.

فعالین "کشتی آزادی" دو روز گذشته دسته دسته به یونان رسیده و پس از رسیدنشان روز گذشته کار و برنامه‌ی خود را آغاز کردند.

فعالین کشتی آزادی در شهر آتن جمع شده و با مراکز عمومی حزب اپوزیسیون اصلی سیریزا (ائتلاف چپ رادیکال)، اتحاد خلق LAE و موج چپ نو NAR دیدار کردند.

در این دیدارها این طیف‌ها به نقش یونان در توطئه‌ی بین‌المللی اشاره کرده و برای پایان دادن به حصر و تضمین آزادی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد از مسئولین یونان درخواست نمودند تا به وظیفه و مسئولیت خود عمل کنند.

"دیدارها در دو گروه انجام شد"

دیدارها با اتحاد خلق توسط سالواتور مالین کونیکو فیلسوف و نویسنده‌ی ایتالیایی، یوکسل کوچ رئیس مشترک ک.ج.د.ک اروپا و نورسل آیدوغان نماینده سابق و لیلا ایمرت رئیس مشترک شهرداری سابق انجام شد.

مالین کونیکو که همزمان عضو کمیته آزادی اوجالان در ایتالیا است اعلام کرد، آزادی عبدالله اوجالان می‌تواند مسائل ده‌ها ساله‌ی خلق‌های منطقه را حل نماید.

مالین کونیکو همچنین اعلام کرد، باید برای خارج کردن پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی کار شود. وی همچنین گفت: در این رابطه ما منتظر پشتیبانی اتحاد خلق هستیم.

دیمیتریس ستراتولیس دبیرکل اتحاد خلق و وزیر سابق کشور یونان از این هیئت استقبال کرده و گفت: ما از طرف حزبمان خواستار حل مسئله کورد و آزادی برای عبدالله اوجالان هستیم و در این رابطه نیز کار خواهیم کرد. برای ما مایه‌ی افتخار است که از فعالیت‌های آزادیخواهانه و دمکراتیک پشتیبانی کنیم.

این هیئت در دو گروه در طول روز دیدارهایی انجام داده و با سازمان‌های مدنی شهر دیدار کردند.

"دیدار با سیریزا"

در همین روز دیداری با حزب اصلی اپوزیسیون سیریزا ائتلاف چپ رادیکال انجام شد.

رئیس افتخاری ه.د.پ ارطغرل کورکچو،  نماینده‌ی سابق ه.د.پ بسیمه کونجا، رئیس مشترک شهرداری سابق جزیر لیلا ایمرت و سیاستمدار کورد ایوب دوغرو به مرکز سیریزا رفتند. در این دیدار مانولیس ساریس رئیس کمیسیون پناهجویان در سیریزا و نماینده‌ی حقوق بشر و نقض حقوق بشر و یکی از اولین وکلای اوجالان کوریا ریپوسی، عضو مرکز عمومی سیریزیا پانوس لامبرو، نماینده‌ی پارلمان اروپا سیریزا آنیتا کافادیا در این دیدار حاضر شدند.

کوروکچو  در این دیدار اطلاعاتی در رابطه با حصر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و اعمال ضد دمکراتیک رژیم ترکیه را ارائه نمود.

پانل "زمان آن فرا رسیده است"

در همین روز با حضور ابراهیم بیلمز وکیل دفتر حقوقی سده پانلی با نام "زمان آن فرا رسیده است، آزادی برای عبدالله اوجالان، صلح برای کوردستان" برگزار شد.

ابراهیم بیلمز در وجود رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در رابطه با توطئه‌ی بین‌المللی علیه خلق کورد صحبت کرده و همچنین شرایط حصر سنگین در امرالی را تشریح نمود.

ابراهیم بیلمز اعلام نمود، رژیم ترک امرالی را به مرکز شکنجه تبدیل کرده و گفت، وظیفه‌ی خلق‌ها این است که آزادی اوجالان را تضمین نمایند.

کشتی آزادی روز ۹ نوامبر از بندر لاوریو به سمت ایتالیا به راه افتاد.