لائورا بوراس خواستار واکنش جهانی شد

رئیس پارلمان کاتالونیا بر لزوم عقب‌نشینی ارتش ترکیه از مناطق اشغالی تأکید کرد

پارلمان منطقه خودمختار کاتالونیا در اسپانیا برای دومین بار در روزهای اخیر هجوم ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا و مناطق شمال و شرق سوریه را محکوم کرد و خواستار واکنش فوری سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ناتو و اتحاد عرب به این تجاوز نظامی شد.

لائورا بوراس رئیس پارلمان کاتالونیا با قرائت یک بیانیه گفت، اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که خود را در میانه جنگ اوکراین یک طرفدار صلح می‌بیند، یک عملیات نظامی علیه جنوب کوردستان آغاز کرده است. هدفش تخلیه این منطقه و اشغال آن است.

او از سیاست انکار کوردها و جنگیدن با آنها به عنوان یک سیاست محوری ترکیه یاد کرد و گفت دولت ترکیه برای پنهان کردن اقدامات ویرانگرش، خود را میانجی صلح در جنگ اوکراین معرفی می‌کند.

لائورا بوراس به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های سنگین و نیروی زمینی در این حملات اشاره کرد و بهترین پاسخ به آن را اتحاد خلق کوردستان دانست. او همچنین گفت این عملیات سراسر منطقه را تهدید می‌کند.

رئیس پارلمان کاتالونیا اضافه کرد: "١٠ میلیون نفر طی مراسم نوروز امسال در شمال کوردستان به اردوغان این پیام روشن را دادند که سرخم نخواهند کرد. از آنزمان به بعد شکنجه محبوسین سیاسی در زندان‌های ترکیه افزایش یافت و دفاتر حزب دمکراتیك خلق‌ها هدف حملات بیشتری قرار گرفتند. همچنین موارد بمباران هوایی روژاوا افزایش یافت."

او تصریح کرد آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان می‌تواند که راه صلح را در ترکیه بگشاید. لائورا بوراس گفت جامعه بین‌المللی در حالی سکوت برگزیده است که اردوغان برای فرار از بحران‌های داخلی در حال خونریزی برای افزایش آرای ملی‌گرایان است. این اقدام موجب بی‌ثباتی در منطقه و ایجاد موج پناهجویان می‌شود.

رئیس پارلمان کاتالونیا خواستار واکنش فوری سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ناتو و اتحادیه عرب به تجاوزات نظامی ترکیه شد و گفت ارتش ترکیه باید از مناطق اشغالی عقب‌نشینی کند.