تصویر

لئوناردو پرز: ترکیه باید به عنوان یک قدرت اشغالگر شناخته شود

لئوناردو رودریگز، نماینده Maloca Internationale با بیان اینکه دولت ترکیه با حملات اشغالگرانه خود به سوریه و عراق قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، اظهار داشت: «دولت ترکیه باید به عنوان یک نیروی اشغالگر شناخته شود.»

سازمان جامعه مدنی (Maloca Internationale) گزارشی را به هشتادمین نشست کمیته سازمان ملل متحد علیه شکنجه ارائه کرد. این نشست در دفتر ژنو سازمان ملل متحد از ۸ جولای آغاز شد و تا ۲۶ جولای ادامه خواهد داشت. سازمان Maloca Internationale که زیر نظر سازمان ملل کار می‌کند، توجه‌ها را به نقض حقوق در مناطق تحت اشغال دولت ترکیه جلب کرد. یکی از نمایندگان Maloca Internationale، لئوناردو پرز، ارزیابی را به خبرگزاری فرات( ANF) ارائه کرد.

ترکیه باید به عنوان یک قدرت اشغالگر شناخته شود

 لئوناردو رودریگز پرز اظهار داشت که گزارشی را به هشتادمین نشست کمیته ضد شکنجه سازمان ملل ارائه کرده‌اند تا ترکیه را به عنوان یک نیروی اشغالگر در سوریه و عراق به رسمیت بشناسند. پرز گفت: «هدف ما و گزارشی که ارائه کرده‌ایم این است که این جنگ باید در چارچوب قوانین حل شود. منظورم این است که ما فکر می‌کنیم بهترین راه حل این است که ترکیه به عنوان یک قدرت اشغالگر شناخته شود. در واقع، اگر ترکیه به عنوان یک نیروی اشغالگر شناخته شود، در چارچوب حقوق بشردوستانه بین‌المللی می‌توانیم ترکیه را مسئول اقداماتش نشان دهیم.»

مردم به زور از محل زندگی خود بیرون رانده می‌شوند، این شکنجه است

 لئوناردو رودریگز پرز گفت که در جلسات استماع ترکیه در روزهای ۱۶،۱۷ و ۱۸ جولای، پیشنهادی را به کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل ارائه خواهند کرد تا ترکیه به عنوان یک نیروی اشغالگر در سوریه شناخته شود. پرز همچنین اعلام کرد: «کمیته باید در برابر شکنجه در سرزمین‌های اشغالی کار بیشتری انجام دهد. ترکیه در خارج از مرزهای خود در سوریه، در شمال سوریه مردم را مجبور می‌کند از سرزمین و محل زندگیشان خارج شوند. مشاهده می‌شود که این افراد با خطر شکنجه روبرو هستند. خود کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه شکنجه افراد را از بیرون راندن اجباری از مکان‌هایشان منع می‌کند.»

آنها از ناتو قدرت می‌گیرند و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند

لئوناردو رودریگز پرز با اشاره به اینکه ترکیه قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، گفت:« در شرایط فعلی به خاک یکی دو کشور همسایه تجاوز می‌کند. ما در مورد بخشی از سوریه صحبت می‌کنیم، اما این کشور خاک عراق را نیز نقض می‌کند. ترکیه را نمی‌توان به خاطر این اقدامات محاکمه کرد، زیرا این کشور بخشی از ناتو است. اگر شما بخشی از «کلوب» ناتو هستید، از شما محافظت می‌شود. شما هر کاری هم که انجام دهید هیچ کس با شما برخورد نمی‌کند. کمپین ما اساساً مخالف این ایده است. ترکیه باید به عنوان یک قدرت اشغالگر در سوریه شناخته شود.»