"ناعادلانه است به پ.ک.ک «تروریست» گفته شود"

استفانیه پریزیوس نماینده پارلمان سوئیس و فلورین بوچلر فعال اجتماعی سوئیسی اعلام کردند که قرار دادن نام حزب کارگران کوردستان در لیست «ترور» تصمیمی اشتباه و غیرعادلانه است.

دو فعال سوئیسی که در کمپین بین‌المللی خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست ترور شرکت کرده‌اند، قراردادن نام حزب کارگران کوردستان در لیست «ترور» را ناعادلانه خوانده و بر گسترش مبارزات برای حذف نام پ.ک.ک از این لیست تاکید دارند.

ستفانیه پریزیوس عضو ائتلاف چپ رادیکال پارلمان سوئیس، ضمن ابراز حمایت از حزب کارگران کوردستان، می‌گوید: غیر قانونیست که پ.ک.ک همچون جنبشی آزادیخواه در لیست ممنوعه قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت مبارزات برای آزادی رهبر اوجلان و خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست ترور، گفت: باید فعالیت‌ها و مبارزات خلق کورد و آزادیخواهان در اینباره گسترش یابد.

همچنین فلورین بوچر، فعال چپ سوئیسی و مدافع حقوق پناهجویان، حمایت خود را از جنبش آپویی تکرار کرد و گفت: پ.ک.ک پیشاهنگ مبارزات دمکراسی، برابری و آزادی جوامع است، انقلاب روژآوا این نکته را تایید میکند، قراردادن نام این حزب در لیست ترور کاملا ناعادلانه است.

کارزار بین‌المللی حذف نام پ.ک.ک از لیست ترور، از ١٣ دسامبر سال گذشته بصورت همزمان در ٣٠ کشور جهان آغاز به کار کرد و هدفش جمع آوری چهار میلیون امضا به همین منظور است.

در اولین روز این کمپین صدها شخصیت سیاسی و مدنی از کشورهای مختلف بصورت آنلاین در این کمپین شرکت کردند.