نامه‌ی پنج مبارز آلمانی شهید به آنگلا مرکل

خانواده‌ی چند تن از انقلابیون آلمانی که در کوردستان شهید شده بودند، نامه‌ای به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان فرستاده و از وی خواستند که به همکاری با دولت ترکیه پایان دهد و فروش اسلحه به این کشور را متوقف کند.

خانواده‌ی اوتا سندربانگر که در روز ٣١ ماه مه ۲۰۰۵ در قلادزی شهید شده بود، ایوانا هافمن که در ٧ مارس سال ۲۰۱۵ در تل تمر در جنگ با داعش شهید شد، ژاکوب ریمر که در ٩ ژوئیه ۲۰۱۸ در چوارچلا در حمله‌ی هوایی دولت ترکیه به شهادت رسید، مایکل پانسر که در ١۴ سپتامبر ۲۰۱۸ در مناطق حفاظت شده‌ی مدیا طی بمباران به شهادت رسید و کنستانتین گدیگ که در ١۶ اکتبر ۲۰۱۹ در سریکانی طی حمله‌ی هوایی دولت ترکیه به یک بیمارستان به شهادت رسیده بود، نامه‌ای به آنگلا مرکل نوشتند.

"در دفاع از ارزش‌های بشری جانباختند"

پدر و مادر این پنج انقلابی شهید، در نامه‌ی خود به مرکل نوشته‌اند، فرزندانمان در کوردستان برای آنکه از ارزشهای بشری و دمکراسی و آزادی دفاع کنند، جان خود را فدا کردند، به همین دلیل درخواست می‌کنیم که به همکاری با دولت ترکیه پایان دهید.

خانواده‌ها در ادامه‌ی نامه‌ی خود به جنایات جنگی و نقض حقوق بشر توسط دولت ترکیه در کوردستان اشاره کرده و درخواست کردند که آلمان ارتباطات خود با دولت ترکیه را مورد بازبینی قرار دهد و در آن تغییرات اساسی ایجاد کند.

در بخش دیگری از نامه، خانواده‌ی شهدا از حکومت آلمان خواسته‌اند که ترکیه را تحریم تسلیحاتی کند و به این کشور اسلحه نفروشد. همچنین درخواست کرده اند که آلمان به فشارهای وارده به کوردهای ساکن آلمان پایان دهد، همچنین اعلام کرده اند، همان طور که دادگاه بلژیک حکم داد که پ.ک.ک سازمانی تروریستی نیست، آلمان نیز خود را از تصمیمهای سال ۱۹۹۰ برهاند و سیاستش مقابل کوردها را تغییر دهد.