پودموس: هدف اردوغان اشغالگری و پاکسازی اتنیکی‌ست

حزب پودموس در اعتراض به رجزخوانی رژیم ترک در خصوص حمله به روژاوا گفت، اصطلاح 'منطقه امن' بهانه‌ دولت ترکیه برای 'پاک‌سازی اتنیکی' می‌باشد.

حزب پودموس از احزاب حاکم در اسپانیا در واکنش به تهدیدهای طیب اردوغان مبنی بر حمله به شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای را در وبسایت خود منتشر کرد.

پودموس به حملات اشغالگرانه رژیم ترک به باشور و روژاوای کوردستان و همچنین فشارهای رژیم ترک بر حزب دمکراتیک خلق‌ها اشاره کرده است.

در بیانیه آمده است:"طیب اردوغان رئیس جمهور ترک در هفته گذشته بمباران‌ عراق را از سر گرفته است و سوریه را به اشغالگری تهدید کرد. اینگونه حمله به ملت کورد را افزایش داده است."

پودموس خاطرنشان کرد که همزمان با حمله به کوردها در خارج از ترکیه، رژیم اردوغان فشار بر ه.د.پ را افزایش داده است، ترکیه تا آنجا پیش رفته است که عضویت فنلاند و سوئد در سازمان ناتو را به حمایت این دو کشور اروپایی از سرکوب کوردها مشروط کرده است.

'هدف اردوغان اشغالگری، پاکسازی اتنیکی‌ست'

پودموس می‌افزاید که حمله ترکیه به باشور و روژاوای کوردستان با هدف نسل‌کشی اتنیکی است، "اردوغان در ١٨ آپریل حمله زمینی و هوایی به نیروهای کورد در عراق و سوریه را آغاز کرد. از آن زمان تا به امروز نیروهای ترک مناطق اسکان غیرنظامیان در شمال و شرق سوریه را تحت حملات شدید قرار داده‌اند."

'افزایش حملات به ه.د.پ'

پودموس به عدم پایبندی دولت ترک به احکام داده حقوق بشر اروپا اشاره کرده و از دستگیری مخالفان و منتقدان رژیم خبر داده است،"همچنانکه در پرونده عثمان کاوالا و صلاح‌الدین دمیرتاش دیده شد، حکومت اردوغان در ترکیه احکام دادگاه حقوق بشر اروپا را نادیده گرفت و برای فروکش کردن انتقادات علیه حکومت از قوه قضائیه استفاده کرد. در نتیجه هزاران عضو حزب دمکراتیک خلق‌ها دستگیر شدند، ١٠٨ شهرداری ه.د.پ از وظیفه برکنار شدند و علیه آنان پرونده قضایی تشکیل شد، دولت ترک خواستار ممنوعیت فعالیت سیاسی برای ۴۵١ سیاستمدار است. همزمان با نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه بازداشت اعضای ه.د.پ و فعالان دیگر افزایش یافته است."

'رژیم ترک باید به میز مذاکره بازگردد'

پودموس از اتحادیه اروپا خواست تا موضع قاطعی را در قبال سیاست‌های ترکیه نشان دهد و انرا مجبور کند به میز مذاکره با کوردها بازگردد.