شعار ده‌ها هزار نفر در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه؛ اردوغان جنایتکار و همدستانش را محاکمه کنید!

​​​​​​​کوردستانیان و دوستانشان در پاریس و چندین شهر دیگر فرانسه با حضور در میدان‌ها یاد قربانیان قتلعام ٩ ژانویه ٢٠١٣ را که در آن سه زن انقلابی کورد از سوی سازمان میت ترکیه به قتل رسیدند گرامی داشتند و خواستار حسابخواهی از آمران و عاملان این جنایت شدند.

روز ٩ ژانویه ٢٠١٣ سه زن انقلابی کوردستان به نام‌های ساکینه جانسز (سارا) از اعضای موسس حزب کارگران کوردستان، فیدان دوغان (روژبین) نماینده کنگره ملی کوردستان در فرانسه و لیلا شایلمز (روناهی) عضو جنبش جوانان کورد در شهر پاریس از سوی سازمان میت ترکیه ترور شدند. کوردها و دوستانشان در ٨مین سالروز این جنایت ضدبشری با حضور در میدان‌های یاد شهیدان زن را گرامی داشتند.

در راهپیمایی گسترده کوردستانی‌های مقیم پاریس و دوستانشان احزاب و جریان‌های میهن‌دوست کورد، جنبش زنان کورد و چندین سازمان چپگرای حامی کوردها شرکت کردند.

راهپیمایی با شعار "اردوغان تروریست را متوقف کنید"، "سارا، روژبین، روناهی زنده‌اند"، "ژن، ژیان، آزادی"، "شهدا زنده‌اند"و "مرگ بر رژیم فاشیست ترکیه" بسوی میدان گارد دونُر آغاز شد.

شرکت کنندگان پلاکاردهایی را که روی آن عکس‌های شهیدان سارا، روژبین و روناهی و همچنین پرچم‌های رهبر خلق کورد، پرچم‌های پ.ک.ک، پاژک، ی.پ.گ و ی.پ.ژ را در دست داشتند.

راهپیمایان همچنین پلاکارد بزرگی را با خود حمل می‌كردند که روی آن عبارت "اردوغان قاتل را محاکمه کنید!" قید شده بود.

راهپیمایان سپس در میدان رپابلیک گردهم آمدند و پس از اعلام یک دقیقه سکوت در احترام به شهیدان قتلعام پاریس پیام‌های خانواده جانسز و شایلمز برای شرکت کنندگان قرائت شد.

سپس احزاب و جریان‌های سیاسی و سازمانی پیام‌های خود را به سمع شرکت کنندگان و افکار عمومی رساندند.

در پیام احزاب و جریانات سیاسی خاطرنشان شده است که قتلعام پاریس با دستور شخص طیب اردوغان نخست‌وزیر وقت رژیم ترکیه صورت گرفته است.

گردهمایی پاریس با اجرای ترانه‌های گروه TEV-ÇAND به پایان رسید.

در شهر استراسبورگ فرانسه قتلعام سه زن انقلابی کورد از سوی رژیم ترکیه در ٩ ژانویه ٢٠١٣ محکوم شد.

کوردستانیان و دوستانشان با عضور در ایستگاه مرکزی مترو استراسبورگ یاد و خاطره ساکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز را گرامی داشتند.

در این آكسیون چندین سازمان چپگرا و دمکراتیک در ان حضور داشتند. پدر فیدان دوغان سخنانی ایراد کرد و از فرانسه خواست تا هر چه زودتر نسبت به روشن شدن زوایای قتلعام زنان کورد در پاریس گام بردارد.

در شهر رن هم کوردستانیان و دوستانشان به مناسبت سالگرد قتلعام زنان کورد در پاریس راهپیمایی کردند.

شهروندان با حضور در میدان پلاس دو کلمبیا و سر دادن شعار راهپیمایی اعتراضی خود را آغاز کردند. برگزارکنندگان این آکسیون اقدام به توزیع گاتالوگ میان شهروندان رن کردند.

شرکت کنندگان سپس در میدان رپابلیک تجمع کردند و با سردادن شعار انزجار خود را از رژیم وحشی ترکیه اعلام کرده و خواستار محاکمه آمران قتلعام پاریس شدند.

در شهر مارسی نیز کوردستانیان یاد و خاطره سه زن انقلابی کورد را گرامی داشتند.

در مارسی بیش از ۵ هزار نفر از کوردها و دوستانشان راهپیمایی باشکوهی را به سوی میدان فیوکسپورت آغاز کردند. شرکت کنندگان تصاویر بزرگی از ساکینه جانسز، فیدان دوغان، لیلا شایلمز و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در دست داشتند.

شرکت کنندگان با سردادن شعار "اردوغان قاتل و همدستان فرانسوی‌اش را محاکمه کنید" و "زنده‌باد رهبر آپو" خواستار رسیدگی به پرونده جنایت ترکیه علیه زنان انقلابی کورد د در پاریس شدند.

در شهر تولوس هم کوردستانیان و دوستانشان راهپیمایی باشکوهی را برگزار کردند.

مارلی تریس سخنگوی راهپیمایان در اظهاراتی با اشاره به سیاست‌های کثیف طیب اردوغان و قتل سه زن انقلابی کورد در پاریس با دستور او گفت که تا زمانی که عدالت اجرا نشود کوردها و دوستانشان ساکت نخواهند نشست.

این راهپیمایی با سردادن شعار "ژن، ژیان، آزادی" و "زنده‌باد رهبر آپو" به پایان رسید.