تداوم تجمعات اعتراضی کوردستانیان مقیم اروپا در محکومیت رژیم متجاوز ترک و خیانت پ.د.ک

واکنش کوردهای مقیم اروپا و دوستانشان به تجاوز ترکیه و لشکرکشی ارتش عراق ادامه دارد

طی یک هفته اخیر کشورهای اروپایی صحنه اعتراضات روزمره کوردها به حمله نظامی ترکیه و همکاری یک حزب حاکم اقلیم فدرال کوردستان با اشغالگران بوده‌اند. در تجمعات عصر دیروز همچنین لشکرکشی ارتش عراق به شنگال برای برچیدن خودمدیریتی ایزدی‌ها محکوم شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AMARA (@amarastockholm)

از جمله در استکهلم سوئد دیروز دو تجمع در پی فراخوان کانون جامعه دمکراتیک کوردها و انجمن زنان آمارا در مرکز شهر برگزار شدند. تجمع نخست در میدان "سرگل" و دومین تجمع در ساعات شب در ایستگاه مرکزی متروی استکهلم بود. سخنگوی تجمع‌کنندگان گفت ارتش عراق با کمک ترکیه و طایفه بارزانی به شنگال هجوم برده و آنها سکوت نخواهند کرد.

 

همچنین در کشور آلمان تجمعات مشابهی دستکم در شهرهای کی‌یل، کاسل، فرایبورگ، کلن، هانوفر، فرانکفورت، دویسبورگ و برلین برگزار شدند.

جمع‌کنندگان به سکوت دول جهانی در برابر تجاوز نظامی ترکیه و استفاده ارتش آن از سلاح‌های ممنوعه اعتراض کردند. آنها همچنین علیه همکاری خیانت‌آمیز حزب دمکرات اقلیم کوردستان با نیروهای اشغالگر شعار دادند.

سخنگویان معترضان در دویسبورگ در تجمعی که مقابل دفتر رایو آلمان غربی برگزار شد خواستار عدم سانسور حملات شیمیایی ترکیه به کوردستان شد.

تجمعاتی با هدف مشابه دستکم در شهرهای فرانسه، سوئیس و قبرس نیز برگزار شدند.

جنبش زنان کورد در اروپا برای دومین بار در روزهای اخیر در یک بیانیه خواستار مشارکت عمومی کوردهای مقیم اروپا و دوستانشان در این اعتراضات شده است.