آلمان به طور پنهانی به ترکیه اسلحه می‌فروشد

بر اساس آمار تجارت اسلحه در آلمان، دولت این کشور سال گذشته، ۳۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو اسلحه به ترکیه فروخته است.

حکومت آلمان با نخست وزیری آنگلا مرکل هفته‌ی گذشته گزارش سال ۲۰۱۹ در مورد فروش اسلحه به طور رسمی را منتشر کرد اما در این گزارش فقط در مورد فروش اسلحه به کشورهای خارج اتحادیه‌ی اروپا و کشورهای ناتو صحبت شده و اسامی کشورها ذکر نشده است. همچنین در این گزارش در مورد فروش اسلحه به ترکیه چیزی مطرح نشده است.

در این گزارش آمده است؛"به دلیل مسائل محرمانه نباید آمار فروش اسلحه به کشورها منتشر شود."

بر این اساس مشخص نشده است که آلمان چه مقدار اسلحه به ۳۵ تا ۴۶ کشور فروخته است. بر اساس خبری از خبرگزاری آلمان DPA، تجارت اسلحه در ترکیه که آمار آن منتشر نشده است، بخش مهمی از تجارت اسلحه‌ی آلمان است.

این خبرگزاری آلمانی بر اساس اطلاعات بدست آمده از وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرده است، آلمان ۳۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو اسلحه و وسایل نظامی به ترکیه فروخته است.

ترکیه تحت تحریم فروش اسلحه قرار دارد

پس از آنکه دولت ترکیه در اول اکتبر ۲۰۱۹ حملات اشغالگرانه‌اش علیه روژاوا را آغاز کرد، حکومت مرکل ادعا کرده بود که تجارت اسلحه با آنکارا را متوقف کرده است.

به همین دلیل در اسناد "محرمانه"‌ی وزارت اقتصاد آلمان ادعا شده که احتمال دارد اسلحه‌هایی که ترکیه در سوریه به کار گرفته است توسط آلمان به ترکیه فروخته نشده باشد، اما در لیستی با نام "سلاح جنگی" آمده است که ابزار و وسایل نظامی، تانک، هلی‌کوپتر نظامی، توپ و جنگنده به ترکیه فروخته شده است. ترکیه نیز با تانک و توپ و هلی‌کوپتر و جنگنده به روژاوا حمله کرده بود!

دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در سال ۲۰۱۸ به عفرین حمله کردند و علی رغم آنکه این حمله‌ی اشغالگرانه به عنوان نقض قوانین بین‌المللی شناخته شده بود، اما دولت آلمان ۲۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو اسلحه به رژیم اردوغان فروخته است.

در این لیست ترکیه در رده‌ی اول کشورهایی قرار دارد که آلمان به آنها اسلحه صادر کرده است.